sobota 11. února 2017

Přečteno: Miranda Grey - Cyklická žena - must-read pro všechny ženy?!

Dnešní článek píšu ihned po dočtení knihy, protože vám to chci co nejdřív všechno předat a podělit se s vámi o tu Ameriku, co jsem právě objevila :)) Doufám, že vás neodradí název Cyklická žena, že si nepředstavíte nějaké kecy o "bohyních" v nás nebo něco podobného. Samotnou mě totiž ty řeči, že jsme všechny bohyně, moc neberou:)  Ale to se téhle knihy naštěstí netýká!! :)


Podtitul knihy zní: "Jak využívat svůj lunární cyklus k dosažení úspěchu a naplnění". A o to jde. Protože my ženy často vnímáme menstruaci jako něco, co jednou měsíčně musíme přežít a jede se dál! Ale v téhle knize zjistíte, že to tak vůbec není. Cyklus trvá (většinou) 28 dní a těchto 28 dní je rozděleno do čtyř fází. A v každé fázi jsme jiné - máme jiné potřeby, něco nám jde lépe a něco hůře, každá fáze má nějaký "dar", který můžeme objevit. No a autorka říká, že když tyto čtyři fáze poznáme a přijmeme svojí cykličnost, tak můžeme čerpat z velkého zdroje a objevit v sobě stránky, kterých si zatím třeba nejsme vědomé.

Na začátku knihy máte vysvětleno, o čem cykličnost je a ve stručnosti popsány jednotlivé fáze. Druhá část knihy se v každé kapitole velmi podrobně věnuje jednotlivým fázím. Pak následuje tzv. cyklický měsíční plán,  kde máte popsaný každý den cyklu. No a závěrečná část knihy popisuje, jak s těmi všemi informacemi můžete co nejlépe naložit ve svůj prospěch.

Dozvíte se například:

  • kdy je nejvhodnější plánovat
  • kdy je ideální doba na velké fyzické výkony
  • kdy se nám bude dobře třídit a vyhazovat, co už nám neslouží
  • kdy je lepší odpočívat
  • kdy nám budou fungovat afirmace nejlépe
  • kdy máme nejsilnější intuici
  • kdy se nám bude nejlépe meditovat a mnoho mnoho dalších věcí

Moc krásná je i obálka knihy, která zobrazuje symbolicky ony čtyři fáze.


No a jaké výhody může seznámení se s cykličností mít? Autorka uvádí, že pokud pochopíme, co v které fázi potřebujeme a tuto svojí potřebu budeme respektovat, ušetříme si mnoho energie a budeme mít možnost poznat daleko lépe samu sebe. Tohle se mi hodně líbí, protože já osobně na sobě vnímám některé věci, o kterých mluví, ale spoustu z nich jsem si absolutně nedala do souvislostí, takže možná i proto mě kniha tak nadchla. 

Četla jsem i určitou kritiku, že prý kniha omílá hodně dokola. Mě osobně to tak nepřišlo, naopak jsem byla ráda, že spousta informací je řečena víckrát, protože pokud chci s cyklem vědomě pracovat, chci dobře znát, jak která fáze vypadá. A část, ve které jsou popsané jednotlivé dny jsem extra celou nečetla, ale čtu si každý den ten konkrétní den v knize, to je mnohem smysluplnější:) A ještě mě napadá, abyste se při čtení nelekali, že tomu teď musíte vše podřídit a že v práci se vás přece nikdo nebude ptát, jak jste na tom s cyklem :D Protože ačkoliv například reflektivní fáze (tj. fáze kdy máte menstruaci) není vhodná pro velké fyzické výkony, neznamená to, že byste to nemohly zvládnout, spíš jde o to, že vás to více vyčerpá a nepodáte třeba tak dobrý výkon jako ve vhodnější dynamické fázi. Takže jde spíš o to vědět, čím je která fáze typická, a ačkoliv nemůžete vždy ovlivnit, zda budete moct dělat činnosti které jsou vhodné, alespoň na sebe třeba nebudete tak přísné, že vám jde něco hůř, nebo že v tom daném týdnu nezvládáte tolik jako v jiném...

Nechci v tomhle článku nějak detailně popisovat cykličnost atd, ráda bych udělala nějaký článek s mými dojmy, až absolvuji jeden celý cyklus s už přečtenou knihou, takže pokud vás téma zaujalo, můžete se na něj těšit :) Možná vás ještě napadá, zda lze knihu používat, když berete hormonální antikoncepci - ano můžete :) 

Knihu jsem kupovala ZDE a nejedná se o žádnou spolupráci :) 

3 komentáře:

  1. Těším se na další podrobnější článek. Zaujalo mě to. A už jsem ti chtěla položit otázku, ale v předposlední větě článku jsi na ni odpověděla =D

    OdpovědětVymazat
  2. Akorát bohužel pod hormonalkou je ten cyklus umělý a otupělý, já jsem žádné fáze vůbec nevnimala a když to srovnám s cykly bez hormonalky tak to se nedá porovnávat, přesně teď vím co mi ta hormonalka blokovala a co teď můžu bez ní využít:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Pročítala jsem články, byla popsána někde hodně ta reflektivní fáze, kterou aktuálně prožívám a sedí to jak prdel na hrnec s prominutím. Velmi mě to zaujalo. Ale jak říkáš, s antikoncepcí to nemůže být jako bez ní, to je mi jasné, když se to s ní dá korigovat, jak se člověku zrovna zamane.. Snad už taky brzo bez ní =)

    OdpovědětVymazat