pátek 10. března 2017

Čteme dětem: Flandil ve školce

Články o knížkách jsou mé nejoblíbenější na psaní a moje závislost na knihách si hezky rozumí i s mateřstvím - dětské knihy jsou naprosto nové moře, neprobádané a obrovské, plné pokladů, a já strašně ráda objevuji nové knihy pro Honzíka a ještě radši je pak spolu čteme. Takže jsem si řekla, že by bylo fajn tady udělat nějakou pravidelnou rubriku o dětských knihách. No a začínáme hned velkou bombou!! Knihou Flandil ve školce :) 


Objevila jsem jí díky Nevýchově, protože autorka Barbora Hamblin je členkou týmu Nevýchovy. Kniha má 64 stran, obsahuje devět příběhů a stojí 180 Kč. Hlavním hrdinou je šnek Flandil, kterého čeká velká změna - má jít do školky. S tím je spojeno mnoho obav a i po nástupu do školky musí šneček řešit mnoho náročných situací. Jeho průvodcem a oporou v tomhle velikém dobrodružství je jeho maminka, která s velikou moudrostí a laskavostí provází Flandila a inspiruje ho, aby sám hledal zdroje řešení pro sebe a své kamarády.

Začala bych vizuální stránkou knihy, která je krásná! Kniha má pevné desky s ilustrací Flandila s maminkou a obsahuje několik barevných ilustrací a několik jednodušších ilustrací, které by si dítě klidně mohlo i vybarvit :) 



No a teď to zásadnější - obsah. Jak jsem již zmínila, Flandil je šneček, který nastupuje do školky. Kniha v každém příběhu otevírá nějaké téma. Je to například strach ze školky, ubližování mezi zvířátky ve školce, cizojazyčný nový kamarád, počůrávání, příchod sourozence, Mikuláš či besídka. To vše jsou zásadní dětská témata, se kterými se potkávají a musí je řešit. V knize je nádherně nastíněno, jak se to dá udělat s laskavostí a láskou.

Co se mi líbilo nejvíc je přístup šnečkovi maminky. V knize je krásně popsáno, jak lze dítěti uznávat pocity, provázet ho nepříjemnými emocemi, aniž bychom je potlačovali nebo od nich dítě schválně odváděli. Také se mi líbilo, že maminka Flandilovi nepřináší hotová řešení, ale spíš ho provází tak, aby si na řešení sám přišel nebo se na něm podílel. 


My máme s Honzíkem knížku už nejméně třikrát celou přečtenou, což mluví za vše :) Honzíkovi teprve budou 3 roky, do školky ještě nechodí, ale i tak ho kniha zaujala. Překvapilo mě, že ačkoliv jsou v knize i stránky bez obrázků plné textu, dokáže celou dobu udržet pozornost a zaníceně poslouchat. Myslím si, že to je formou, kterou je kniha napsaná - jednoduše a srozumitelně i pro ty nejmenší, ale přitom zajímavě. I svými tématy je příjemně osvěžující - cizojazyčný koala, který se přistěhuje z Austrálie nebo lvíček, který ubližuje dětem, protože sám je velmi nešťastný. Honzík je tedy nadšený a je to momentálně naše nejoblíbenější knížka. 

Co ale musím zmínit je, že ta knížka je velkou inspirací i pro mě. Jak krásná řešení Flandil s maminkou nachází, jak vlídně s ním maminka jedná, to mě prostě chvílemi dojímalo a popravdě mi kniha dost pomohla od obav z nástupu do školky. Věřím, že to zvládneme stejně skvěle, jako Flandil s maminkou :D :D 

Pokud tedy s dětmi rádi čtete, určitě téhle knížce věnujte pozornost, stojí to za to. Koupit si jí můžete TADY. A skvělá zpráva je, že to zřejmě není poslední autorčina knížka :)


6 komentářů:

  1. Krásné; sama děti nemám, ale to mi nebrání v tom sepisovat seznamy knížek, které bych jim pořídila.:) Na tvé doporučení jsem si koupila Dům drobných radostí, který mě naprosto okouzlil, má úžasnou atmosféru. Má oblíbená knížka z dětsví je My dva doma, a miluju i Macourkovy pohádky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dům drobných radostí je taky pohlazení po duši :)

      Vymazat
  2. Kapitolu "Leo ubližuje" jsme zrovna dneska četli ve školce :). Je pravda, že děti knížka zaujala a udrží pozornost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, to je boží že se to čte ve školkách :) <3

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Je to úžasná knížka, měly by jí mít všechny dětičky <3

      Vymazat