pondělí 6. února 2017

Přečteno: Robin Sharma - Kdo bude plakat až tady nebudeš?

Tuto knížku jsem si koupila, když jsem dočetla Sharmovu mnohem známější knihu Mnich, který prodal své Ferrari, protože je takovým shrnutím moudrostí, které se v Mnichovi objevily. 




Začnu oficiálním popisem knihy:
"Žijete plným a smysluplým životem? Využíváte zcela svých možností, svého vnitřního potenciálu? Máte jasno v tom, co byste chtěli v životě dokázat? Umíte odpouštět? Žijete tak, abyste mohli umřít štastní? Co po sobě zanecháte, až se odeberete na věčnost? A komu budete chybět - kdo bude plakat, až tady nebudete?
Robin Sharma, autor světového bestselleru Mnich, který prodal své ferrari, shrnul svou životní moudrost a filozofii, jakož i praktické postřehy a poznatky do stovky životních lekcí, v nichž ve zhuštěné podobě formuluje principy, které by si měl osvojit každý, kdo se rozhodl vzít život do vlastních rukou a učinit jej smysluplným. "

Kniha obsahuje 100 krátkých kapitol, co kapitola, to jeden princip. 

Některé jsou velmi jednoduché, například:
veďte si deník
vstávejte za ranního kuropění
prožijte den bez hodinek
noste s sebou knihu
spojte se s přírodou
vytvořte si kolem sebe čisté prostředí
choďte na procházky do lesa

Jiné jsou naopak docela hluboké a nepůjdou realizovat tak lehce:
objevte své poslání
naučte se odpouštět
přestaňte odsuzovat

Některé rady mě až tolik nezaujaly, ale jiné mi přišly zajímavé! Například "Přehrejte si svůj vlastní pohřeb" nebo "Žijte tak, abyste mohli umřít šťastní" mě zaujaly tím, že upozorňují na konečnost našeho života. Vím, je to celkem drsné, představovat si vlastní pohřeb, jenže tváří v tvář své vlastní smrtelnosti dostává život nový rozměr a odkrývá se nám, co má v našem životě opravdu smysl! 

Pak se mi ještě líbila technika "Přemýšlejte o svém ideálním sousedovi", kde si máte vytvořit seznam lidí, které byste si přáli za sousedy. Pak máte zapřemýšlet, jaké vlastnosti tito lidé mají a jak byste mohli podpořit rozvoj těchto vlastností u sebe.  Podobná je "Vybudujte si knihovnu mistrů", kde Sharma doporučuje obohacovat svou knihovnu o knihy, které obsahují "ty nejušlechtilejší zaznamenané lidské myšlenky". Hodně z rad v této knize se soustředí právě na to, kde bereme svojí inspiraci pro život... 

Sharmovy knihy obecně hodně akcentují přesah - co po nás zůstane, jaký smysl má náš život, jak mu můžeme dát smysl a podobně. Knížka neobsahuje úplně nějaké převratné tipy, které vám dramaticky změní život, ale je rozhodně inspirativní a pokud máte třeba špatné období a nevíte, jak se odpíchnout směrem k lepším zítřkům, mohla by se vám líbit :) Rozhodně ale doporučuji si přečíst i knihu Mnich, který prodal své Ferrari:)

Cenu a další informace najdete například TADY.

2 komentáře:

  1. Já zrovna tento typ knih moc nevyhledávám - třeba takové Čtyři dohody se mi četly hodně špatně a na můj vkus i hodně dlouho. Některé myšlenky z téhle knihy jsou však hodně zajímavé. To s tím sousedem se mi hodně líbí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo fakt? Já zrovna Čtyři dohody přečetla za odpoledne :D Já zas tenhle typ knížek mám fakt ráda, většinou mi k tomu jede ještě milion věcí v hlavě, který ta knížka jakoby jen naťukne, takže kolikrát jsem spíš možná nadšená z toho, co všechno ve mně inspiruje, než z knížky samotné :D

      Vymazat