středa 28. prosince 2016

Uzavřete končící rok a vklouzněte do roku nového

Rok 2016 se pomalu chýlí ke konci, i s dneškem nám zbývají poslední čtyři dny! Já musím říct, že když se láme rok, tak vždy cítím velký příval energie a jsem plná plánů a cílů pro nový rok a novoroční plány pro mě nejsou klišé, ale naopak se snažím tuhle energii využít:) Možná je to i tím, že jsem se narodila na Nový rok :))) No ale přestože už se člověk těší na ten nový rok, co přinese, neměli bychom zapomenout uzavřít rok končící. Možná si říkáte na co, to je přece už minulost. Ale ono je to celkem důležité a uzavřít rok může být v mnoha směrech velmi obohacující. Z toho důvodu jsem se rozhodla vám napsat tenhle článek a podělit se s vámi o nějaké tipy... :)


Uzavírání starého roku je pro mě už takový přechodový rituál. Je to šance uzavřít věci, které si nechcete s sebou vléct do nového roku! Je to šance poučit se z chyb a uvědomit si, co příští rok chcete jinak, čeho chcete víc, čeho méně atd. Teď si možná říkáte, jak se to ale dělá? 


Úplně na začátek vám dám odkaz na skvělý článek od Karolíny Dobrovské, který najdete TADY a kde najdete moc hezký popis, jak lze rok uzavřít :) Já vám ve svém článku jen popíšu jak tenhle rituál dělám já a co třeba dělám navíc, protože jsem nechtěla Karolíny článek vykrádat a sama ho používám a inspiruji se v něm :) <3 

Navíc jsem si letos dala takový vánočně-narozeninový dárek v podobě úžasných pracovních sešitů od Leonie Dawson (které můžete vidět i u Karolíny). Tyto sešity jsou přímo určené na ukončování starého roku a plánování nového. Jsou veselé, nádherně ilustrované a velmi inspirující!! 



Pro někoho bude celý proces otázkou třeba dvou hodin, já se přiznám, že si celkem dávám na čas. Už asi týden jsem si promýšlela jednotlivé otázky z pracovního sešitu a přemýšlím nad celým rokem, ale to hlavní nastane až na Silvestra :D Najdu si během dne čas jen na sebe, zalezu si někam do soukromí, udělám si co nejpříjemnější atmosféru, uvařím si čaj, dám si k tomu něco dobrého a užiju si tenhle krásný proces. A co všechno tedy můžete zkusit?

Já si jako první věc připomínám celý rok. Procházím si svůj (bohužel dost nepravidelný) deník, pročítám si svůj deník vděčnosti, prohlížím si fotky z dovolené, Honzíkových narozenin a různých zajímavých momentů, taky projdu své sociální sítě, protože třeba na instagramu mám celý rok krásně zachycený. Projdu se svůj sešit, kam si zapisuju všechny přečtené knihy za celý rok a ráda vždycky vybírám jednu nejlepší knihu roku :)



Pak vzpomínám na ty méně šťastné okamžiky, na těžké chvíle, přemýšlím co se tenhle rok nepovedlo, co bylo těžké a tak. No a to nejdůležitější je dávat si tyhle střípky do souvislostí! Na konci roku už totiž máte trošku odstup, vidíte celý rok jako jeden velký obraz a je to skvělá příležitost se dozvědět něco o sobě. Možná totiž s překvapením zjistíte, že jste zvládli spoustu těžkých chvil, že jste překonali problémy, které vypadaly neřešitelné, že jste vlastně mnohem silnější než jste si mysleli...

Důležitou součástí je taky vděčnost. Prožijte vděčnost, přemýšlejte za co všechno můžete být za rok 2016 vděční, klidně si to i sepište!!! :)

No a pak už přichází na řadu rok nový. Já osobně si vždy dělám karetní výklad na následující rok, ale o tom chystám samostatný článek, doufejme, že ještě tento týden, takže na ten se můžete těšit :) No a jak postupovat při plánování roku? I na tohle téma napsala Karolína skvělý článek, takže se na něj můžete podívat TADY.  

Já budu svůj rok 2017 plánovat we workbooku od Leonie a tam je to rozdělené do jednotlivých sekcí - Creativity, Soul, Mind, Relationships, Family, Body, House, Travel, Finances, Community, Self-care, Support. Určitě je výborné dávat si cíle v jednotlivých oblastech. Je jasné, že většina z nás si do nového roku přeje jíst zdravěji, více sportovat, ale méně lidí už si dává cíle třeba ve spirituální rovině, přitom to je stejně důležité jako naše tělo! Takže tímhle se nechte inspirovat až budete plánovat ty cíle! 



Pak je taky zajímavé určit si pro nový rok jedno slovo. To zní možná divně, ale prostě nějaké slovo které bude pro vás tento rok zásadní.  Může to souviset s tím co hledáte, co si přejete, jací chcete být, nebo ho můžete vybrat naprosto intuitivně. Moje slovo pro rok 2016 bylo Laskavost a pro letošní rok už ho mám také vymyšlené, ale nechám si ho pro sebe :) Já si ho loni napsala do diáře na úvodní stránku a taky jsem si ho napsala na nástěnku a musím říct, že to je moc krásná technika a rozhodně to alespoň vyzkoušejte :) 

Jinak pro vaši inspiraci sešit obsahuje například seznam 100 věcí, které chcete v roce 2017 udělat :D Já jich mám zatím vymyšlených 15, ale snad mě omlouvá, že jsem na tom ještě skoro nepracovala :)

No a to je nejspíš vše, co jsem dneska měla na srdci. Mrkněte ke Karolíně na články a zkuste si teď na konci roku udělat chvíli pro sebe a vyzkoušejte to, uvidíte, že nebudete litovat! :) 

8 komentářů:

  1. Na tento článek jsem se těšila, i když jsem trošku doufala víc v podrobnější popis, ale i tak je super a hodně lidí inspiruje!! Jestli si můžu dovolit přidat mojí zkušenost, tak já jsem si na konci roku 2015 napsala 60 cílů z různého "odvětví" (domácnost, péče o sebe, cestování atd.), které chci splnit do poloviny roku 2017 a za každý nesplněný úkol dám určenou částku na psí útulek nebo nějakou jinou charitativní věc (je to motivující a zároveň člověka tolik netrápí, že nesplní všechno). A tento rok jsem poprvé shrnula pro mě tu nejdůležitější věc v každém měsíci, která se mi stala a můžu říct, že je to opravdu dobrý pocit. Momentálně ujíždím na Bullet journal, který mě asi nejvíc baví ze všech diářů, co jsem kdy měla (není se čemu divit, když si člověk může udělat všechno podle libosti) do kterého si zapisuji každodenní tři radosti a je to velice uvědomující.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On právě ten podrobnější konkrétní popis kroků je u Karolíny ve článcích, dělám to podle nich a nechtěla jsem je vykrádat, takže v mém článku jsou odkazy :) A s tou charitou to je naprosto úžasné!!! Já jsem Bullet journal zkoušela ale vůbec mi to nevyhovovalo a nešlo :D :D :D

      Vymazat
  2. Hodnotim temer kazdy rok a pisu si predsevzeti. Loni jsme zacali snad tradici i s mym muzem. Piseme si co se nam v roce uplynulem nejvic povedlo. Co si prejeme do dalsiho roku, ale i co si prejeme pro toho druheho. Tesim se az si 1.1. Prectem lonsky list a sepiseme novy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo to je krásný, to manžel nevím jestli by se mnou takovou session absolvoval :D :D

      Vymazat
  3. Krásně a inspirativně napsáno. Já vždy bilancuju kolem 27., trefila ses mi tedy do noty a nálady.:) Myslela jsem si, že to pro mě bude článek plný novinek, ale pak mi vlastně došlo, že už něco podobného dělám.:) Já jsem typicky jarní člověk, ale i ke konci roku mívám spoustu energie. Do jisté míry to bude souviset s menší psychickou zátěží, ale také na mě působí, že se dny konečně začínají malinko prodlužovat.
    Zatím si nevedu žádné fyzické připomínky - jen si prohlédnu fotky, ale především o uplynulém roce přemítám v duchu. Asi před třemi roky jsem na základě jedné velké nepříjemnosti (nejdřív jsem to brala jako zásadní neúspěch) začala nahlížet na ty težké chvíle jinak a vyvozovat z nich pozitivní zkušenost. Nejvíce osvobozující bylo právě zjištění, že mi takové chvíle v určité rovině dříve či později pomohou.
    Pocit vděčnosti se snažím prožívat častěji a myslím, že se mi to i daří. Velmi inspirativní je pak nápad vybrat slovo pro následující rok, už mám též vymyšleno.:) Také si půjčím nápad napsat si 100 věcí, které chci udělat v r. 2017.
    Dnešní článek mě opravdu potěšil, děkuji i za odkaz na stránky Karolíny, skvěle píše a působí velmi sympaticky.

    OdpovědětVymazat
  4. Napadlo me, ze moje slovo pro dalsi rok bude Laska. Nejen proto, ze uz jsem nejakou dobu sama, ale taky se poprve stanu tetou, a uz ted citim ten vseobjimajici cit k jeste nenarozene bytosti. :-) Ale chtela bych se zamerit na lasku treba k penezum, i kdyz to zni divne, jsem moc vdecna za svoje zamestnani i za to, co si tam vydelam, ale citim, ze mam v teto oblasti jeste mezery a slo by to lepe, myslim takovy ten obecny pristup k financim a lepsimu hospodareni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělý výběr :) A rozhodně je vztah k penězům něco, co by si měl každý člověk vyřešit!! :)

      Vymazat