čtvrtek 27. října 2016

Z kuchyně na blog: Podzimní vaření a pečení

Tak jsem se teď koukala, že první a zatím poslední díl z rubriky Z kuchyně na blog je z června!!! Což je naprosto šílený!! Jak ten čas může tak letět, nechápu to, očividně bych měla víc prioritizovat!! :D No každopádně dneska tu pro vás mám takovou trošku inspiraci na nějaké podzimní dobroty :)


Podzim je moje suverénně nejoblíbenější část roku a se změnou počasí a ročního období se taky mění moje chutě. Určitě v tom nejsem sama! K snídani sahám po ovesné kaši s jablky a skořicí, zvyšuje se spotřeba čaje a taky mám čím dál víc chuť na hutné polévky a jídla, která prohřejí.

Dnešní díl tedy bude provoněný podzimem a v hlavní roli budou především jablka a dýně. No a co tedy v mojí kuchyni momentálně vede? Ještě chci dodat, že z principu věci sem nedávám recepty, ale odkaz na ně, pokud je, abych se tu nechlubila cizím peřím :) Fotky jsou ale všechny moje, jídel která jsem já uvařila :)


Zázvorový čaj
Naprostá klasika - jednak vás zaručeně zahřeje, taky pomáhá předcházet nachlazením a pokud už se vám to nevyhnulo, tak pomůže s uzdravením :) Já jsem konečně objevila způsob, jak tenhle čaj udělat, aby mi opravdu chutnal. Povařím najemno nastrouhaný zázvor dvě minutky na plotně, odstavím, přidám skořici a hřebíček, po chvilce dochutím medem a citrónem a nakonec přidám šťávu z půlky pomeranče. Musím říct, že pomeranč čaj dokonale ochutí, dá mu šťavnatost a zjemní ho a já už zázvorovej čaj nechci jinak :) Děkuji tímto mé hodné sledující na instagramu, která mi tenhle trik prozradila <3


Linecký jablečný koláč podle Romana Vaňka
Objev číslo jedna tohohle podzimu!!! Křehounké linecké těsto, jablka a vanilkový lusk - dokonalá kombinace a ta vůně, když si přivoníte k právě vytaženému koláči z trouby, ta je prostě nepopsatelná! Už jsem ho dělala mockrát za poslední dva měsíce a s těstem se krásně pracuje a koláč je božský!!! Vřele doporučuju. Recept mám z kuchařky Snadno a rychle od Romana Vaňka ale zjistila jsem, že ho najdete i TADY na blogu Pradobroty. A vzhledem k tomu, že autorka blogu kuchařku dostala přímo od autora, tak má asi i svolení recept sdílet :) 





Dýňe, dýně, a ještě dýně
Já vím, vidíte ji teď asi všude, ale k podzimu prostě patří a je výborná na mnoho způsobů. Dýňovou polévku jsem letos dělala poprvé se zázvorem a kokosovým mlékem podle TOHOTO receptu a byla nejlepší, jakou jsem kdy uvařila :)



Ovšem moje nejoblíbenější jídlo z dýně, na které jsem se těšila celé léto, jsou dýňové noky se šalvějovým máslem. Tenhle recept najdete v kuchařce Markétky z Kitchenette a je to jedno z mých milovaných jídel. S těstem se opět dokonale pracuje a výsledek je famózní! Jestli jste je ještě nezkoušely, tak tenhle podzim musíte!!! :)




Mětýnky
Mětýnky jsou tradice, kdy se vykrajují kytičky z těsta a zdobí se polevou a zdobením:) Jde o celkem lokální tradici na prachaticku, strakonicku a písecku, ale někde jim říkají také hnětýnky a vypadají spíš jako bábovičky :) No a u nás se pečou, když je v kalendáři Havla a ani letos jsem nemohla vynechat! 




Řecká čočková polévka
Recept na tuhle polévku jsem objevila úplnou náhodou přes Facebook, ale tolik nám zachutnala, že vám ji sem musím také dát! Je velmi snadná, nepotřebujete žádné speciální ingredience a já prostě vydatné polévky můžu celý podzim a zimu:) Recept na ní najdete ZDE.



Pečená dýně
No a na závěr jsem si nechala ještě jeden naprosto jednoduchý skvost z dýně. Pečená dýně na rozmarýnu, podávaná s balkánským sýrem a brusinkami:) My ji dělali letos poprvé a rozhodně ne naposledy, protože jsem si pečenou dýni zamilovali. Určitě já taky zkuste, je to velice snadné na přípravu a recept najdete TADY:)




Tak snad se vám dnešní podzimní díl líbil a dejte mi vědět, jaké recepty baví teď na podzim vás!!

5 komentářů:

  1. Na podzim mám podobné chutě.:) Kaši se skořicí a jablky jsem dnes snídala, zatím vede. Zázvorového čaje jsem se skoro přepila minulý týden, na nachlazení neznám nic lepšího. Dýně miluju, před 2 lety jsem se naučila úžasnou polévku a mám ráda i třeba pečenou, jen tak s brambory. Dýňové noky jsem zkoušela a jsou fakt skvělé! Nakoupila jsem i červenou řepu, plánuju ji o víkendu upéct s vlašskými ořechy, kroupami a balkánským sýrem. Pečenou dýni na rozmarýnu rozhodně zkusím, vypadá dobře. Jo a ještě jedno - s příchodem podzimu doma piju skoro jen čaj (nejradši mám švestkový), a občas si svařím jablečný nebo hruškový džus s hřebíčkem a skořicí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam, na ten džus bych měla chuť, to si musím někdy udělat :)

      Vymazat
  2. To mám chute na všetko to jedlo :-). Tiež robievame zázvorový čaj s medom, dyňovú polievku, pečenú dyňu na hranolky. Ale aj pečenú dyňu plnenú mozzarellou, pečené jablká alebo vlastný šípkový čaj.
    Chcela by som vyskúšať tú čočkovú polievku a dyňové noky.
    Ilka, úžasná rubrika 👍.

    OdpovědětVymazat