čtvrtek 22. září 2016

Kuchařkový speciál: Lahodně s Ellou každý den

Dnes pro vás mám druhý díl seriálu o kuchařkách. První díl si můžete přečíst TADY :) Dnes je na pořadu kuchařka Lahodně s Ellou každý den, kterou jsem k recenzi dostala od Martinus.cz, za což moc děkuji :) Spolupráce s Martinusem je skvělá v tom, že vy si vedete svůj wishlist a oni něco vyberou a pošlou. Tudíž se nestane, že byste dostali k recenzi něco, co vás nebude bavit a zajímat, takže byste pak psali "z povinnosti". Já jsem si tuto knihu na wishlist dala, protože mě lákalo, že se jedná o zdravé (veganské) recepty, které by ale měly být jednoduché a z dostupných surovin (proto je v názvu "každý den"). Jedná se vlastně již o druhý díl, první se jmenoval Lahodně s Ellou!



Autorkou knihy je Ella Woodword. 

Kuchařka má 251 stran a napočítala jsem zhruba 100 receptů :) Koupit jí můžete ZDE .



Jak už jsem zmínila, jedná se o veganskou kuchařku. Ellu k tomuto typu stravování přivedlo chronické onemocnění. Píše, že se snažila vybrat co nejrychlejší a nejsnadnější recepty, které vám umožní jíst zdravě, aniž by to byl v dnešním uspěchaném světě nadlidský úkol.
Moc se mi líbí úvod knihy, kde Ella píše, že hlavní je rovnováha. Její recepty, pokud je budete vařit pravidelně, vám dají hodnotný základ a když si pak dáte pizzu nebo dortík, nic se nestane. Tahle mentalita se mi moc líbí, protože nemám ráda ten fanatický styl, jakým je psáno mnoho knih o stravování v dnešní době. Autorka dokonce radí začít jedním nebo dvěma recepty týdně a postupně přidávat další :)Následuje malá kapitolka "Jak žit životním stylem podle Elly" a musím říct, že rady zde obsažené mi mluví z duše!

Co se mi na kuchařce opravdu moc líbí je její členění! Jídla jsou rozdělena do šesti základních skupin:



Díky tomuto velmi chytrému a jasnému členění se člověk v knížce skvěle orientuje. Naopak třeba v Kuchařka pro dceru, o které jsem psala minule, mi v tomhle ohledu přijde strašně nepřehledná a v těch etudách nejsem schopná nic najít :D Takže členění opravdu oceňuju :)
Další věc, která se mi líbí je, že recepty jsou sepsány na 1 až 3-4 porce podle charakteru receptu, což mi přijde ideální. Pak je v knize kapitola Vaření pro skupiny, kde jsou recepty sestaveny na větší množství porcí :)

Ce se týče vizuální stránky, tak je Lahodně s Ellou každý den jedna z nejkrásnějších kuchařských knih, kterou doma mám. Narazila jsem na komentáře, že se lidem nelíbilo, že nemá lesklý luxusnější papír. To se přiznám, že mě naopak vyhovuje a k charakteru kuchařky to dokonale sedí! Obsahuje naprosto překrásné fotografie a poměr fotek a textu mi přijde vyrovnaný. U některých kuchařek mám totiž pocit, že si prohlížím spíš fotografickou knihu a to osobně nemám ráda! 



Většinou je jeden recept na stránce a drtivá většina receptů má svojí fotku, ale je zde i pár výjimek kde fotka chybí. Velmi přehledně zde máte vypsané ingredience a vedle pracovní postup. Ten je stručný a jasný! Nestalo se mi, že by mi v procesu vaření chyběla nějaká informace. 


A stejně jako u minulého dílu tu pro vás mám i pár ukázek toho, co jsem podle kuchařky uvařila. Tady už je bohužel jasně žřejmé, že fotky jídla jsou moje :D Takže se omlouvám, přeci jen nejsem food bloger a ty jídla jednou cvaknu a pak jdu rychle jíst, aby to nebylo studené :D

Zdravé muffiny s jablky a mrkví



Výborný salát s řepou a mrkví


Zelenina na pánvi k snídani (nejsem vegan, takže jsem si k tomu udělala vajíčko)


Quinoové kari s kokosovým mlékem


Musím říct,že kuchařka mě opravdu překvapila! Bála jsem se, jestli mi nebude doma ležet, jestli bude obsahovat použitelné recepty a jestli budu mít vůbec chuť něco takového konzumovat, protože řekněme si upřímně, že občas nejsou veganské recepty úplně lákavé :D Všechna mnou vyzkoušená jídla ale byla výborná!! A ihned se staly mými oblíbenými recepty, což myslím mluví za vše!!! Jsem nadšená, že mám tolik inspirace na opravdu zdravá jídla, která ale krásně vypadají a jsou výtečná!!!  Pokud tedy chcete jíst zdravě, nebo chcete zařadit více veganské stravy (leccos si můžete snadno modifikovat i do vegetariánské podoby), tak se po knize rozhodně podívejte!! :)



6 komentářů:

  1. To se mi líbí, ta by se nám doma hodila! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako mě fakt překvapila a jsem opravdu ráda, že jí mám:)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Já byla docela skeptická, protože to je veganská kuchařka a mám zkušenost že často jsou ty veganský recepty nevábný :D ale to tady ani omylem nehrozí :)

      Vymazat
  3. Už som o nej počula, tuším sa na túto knihu pôjdem pozrieť bližšie aj do kníhkupectva :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě stojí za povšimnutí, já se chystám někde mrknout na ten první díl :)

      Vymazat