sobota 24. září 2016

Deep talk #1: Zastavit se a prožít přítomnost

Deep talk je další rubrika, kterou jsem už dlouho chtěla a měla vymyšlenou. A já vím, že to tady teď říkám často, ale je to proto, protože v poslední době se mi konečně daří více psát a psát hlavně i ty povídací a "hlubší" články a přesně z toho důvodu Deep talk. Bude to zkrátka prostor napsat o čemkoliv, co mám zrovna na srdci a co je prostě (aspoň podle mě) malinko deep :D

No a to dnešní téma mě napadlo včera úplně spontánně, když jsem si procházela fotky z naší letošní dovolené. Uvědomila jsem si, že jsem si totiž celou dovolenou dopřávala něco výjimečného, něco, co jsem ani nezamýšlela, ale co teď, viděno zpětně, je pro mě cenný zdroj energie a čeho rozhodně stojí za to si všimnout a zvědomit to... 
























Došlo mi, že jsem si v podstatě každý den, na každém krásném místě, kde jsme byli, zařídila a dopřála chvilku jen sama pro sebe, kdy jsem si sedla, jen se dívala, nechala plynout myšlenky a prostě pozorovala. Okolí i sebe, svoje pocity, prožívala jsem vděčnost a častokrát jsem se i vnitřně dost dojala :)

Nebylo to vůbec nijak promyšlený, cílený, ale prostě jsem to nějak podvědomě potřebovala. No a navíc - s malým dítětem jsou takovéhle chvíle extrémně vzácné :) Takže jsem se vždycky na chvilku vypařila, nechala syna manželovi a našla si nějaké klidnější místo, kde jsem měla prostor si sednout a prostě si jen tak rozjímat. Já jsem totiž člověk, který bytostně potřebuje tenhle čas pro sebe, samotu, být jen se svými myšlenkami, a teď po té dovolené mi došlo, kolik jsem si toho i z krátkých chvilek dokázala načerpat!!

A ono to má v podstatě i svůj název - mindfulness. Definice říká, že mindfulness je "záměrné cílení pozornosti v přítomném okamžiku a bez posuzování." Já už mám o tomhle jevu popravdě jeden článek rozepsaný a teď se to takhle samo projevilo v praxi, že jsem si říkala, že se o to s vámi musím podělit!

Možná to někteří z vás takto dělají pravidelně, ale někteří z vás možná vůbec. Pokud ne, zkuste to někdy. Sedněte si na nějaké zajímavé a oduševnělé místo a buďte. Buďte sami se sebou... Nechte myšlenky plynout a jen je pozorujte. Nehodnoťte se, nekritizujte se, jen poslouchejte sami sebe a vnímejte okolí. Dejte průchod emocím, které přijdou a zase je nechte odejít...


Stane se několik věcí. Zaprvé plně prožijete přítomnost! A řekněme si to upřímně, v dnešní uspěchané době plné multitaskingu a všudypřítomné wifi, kdy jsme opravdu svojí pozorností jen teď a tady? Zadruhé tyhle okamžiky jsou překvapivě velmi emočně nabité! A mě se i teď zpětně, když si ty chvilky z dovolené vybavím, vracejí silné emoce a vrací se mi hlavně i ten klid, který jsem v tu chvíli v sobě cítila! A to je úžasný zdroj!!!!!!! 

Mimochodem, fotky v tomhle článku jsou naše z dovolené a jsou právě z těch míst a okamžiků, o kterých píšu:)


Čím víc se člověk snaží porozumět podobným věcem a sobě samému, tím víc zjišťuje, že štěstí je opravdu uvnitř nás. Nečekejte, až někdo přijde a udělá vás šťastnými. To štěstí si musíte stavět, jako hrad z písku nebo jako svůj vnitřní chrám. Musíte do sebe investovat a vědomě si udělat pro sebe čas. A myslím, že právě to plné prožívání přítomného okamžiku je jedna z mnoha cest, která může přispět k vašemu štěstí. Vytvoříte si uvnitř sebe zdroj klidu, ke kterému se pak můžete vždy uchýlit, pokud to budete potřebovat! Zkusíte to? Dejte mi vědět :) A taky jak se vám tahle nová rubrika pozdává :-*

4 komentáře:

  1. Moc hezké zamyšlení. K tomuto tématu jsem se dostala v poslední době několikrát. Že by znamení ? 😉 Už jsem i zkoušela a není to lehké. Ale mohla by to být cesta...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Mě osobně to přijde jako takový dobrý začátek, takový předmeditační stupeň :) A fakt jako to má pro mě "hmatatelné" výsledky:)

      Vymazat