pondělí 15. srpna 2016

Karetní speciál: proč si vykládám karty? A jak? :)

Krásný pátek, karetní speciál jsem pro vás plánovala poměrně dlouho a někteří z vás už se na něj těší, takže konečně je to tu :) Dnešní článek bude dost vysvětlovací, takové úvodní povídání o tom, proč si karty vykládám já, jak jsem s tím začala, co od toho očekávám, co od toho naopak rozhodně neočekávám, atd. :)


Tenhle karetní speciál měl být hlavně o tom, že vám vždycky představím nějaké konkrétní karty, které vlastním - tarotové, andělské, atd. Ale pak mi došlo, že by to asi bylo dobré udělat nějak uceleněji a pro začátek sepsat, proč si ty karty vůbec vykládám.

Protože jakmile lidé zjistí, že si vykládám karty, tak hned vtipkují, jestli jim vyložím budoucnost a podobně. To je ale samozřejmě na několik vesmírů vzdálené opravdovému důvodu, proč si je vykládám :)

První balíček - tarotové karty - jsem si koupila, když mi bylo myslím tak 13 nebo 14 let, ale upřímně už si to nepamatuji přesně. V té době už jsem se hodně zajímala o různé spirituální věci, takže i tahle oblast přitahovala mojí pozornost. Řekněme si upřímně, že v těchto "telecích" letech jsem je nejčastěji používala s kamarádkami, abychom si vyložily, jestli nás dotyčný miluje a podobný hovadiny :D

Časem se ale pro mě výklad karet stal prostředkem, jak se spojit se svým nevědomím, se svojí intuicí, určitou vnitřní moudrostí, kterou osobně věřím, že každý máme.

Navíc tarot je pro mne fascinující nástroj, který v sobě má mnoho moudrosti, ale člověk se k ní musí dobrat, musí se o něm dozvědět co nejvíc a nebrat ho jako způsob, jak si vyložit budoucnost.

Výklad karet je pro mě takový rituál, který mi umožňuje srovnat si v hlavě své myšlenky, touhy, přání, strachy, vztahy k jiným lidem a mnoho dalšího. A upřímně věřím, že právě tohle je nejlepší způsob, jak k němu přistupovat. Jako k nástroji sebepoznání a seberozvoje. 

Protože když si vytáhnete nějakou kartu, tak přijdou určité asociace, ať už na základě jejího vizuálního zpracování, ale i na základě jejího významu. Jak postupně procházím výkladem, tak se mi jakoby rozjasňuje pohled na danou situaci a často mě napadnou věci, které mě v souvislosti s tím problémem/tématem dřív nenapadly...

Takže co rozhodně nedělám - nevykládám si budoucnost, neptám se karet, jestli mám to či ono udělat a podobné věci, to mi upřímně nedává smysl a proto bych já osobně ani nikdy nešla ke kartářce...

Navíc se z výkladu karet stal opravdu rituál - zalezu si do klidu, pustím nějakou meditační hudbu, zapálím si vonnou tyčinku, udělám si k tomu nějaký dobrý čaj a pak je to prostě můj čas sama pro sebe :)

No a jak si tedy karty vykládám? Mnoha způsoby :)

Například si každý rok na Silvestra po půlnoci dělám výklad na nadcházející rok :) Pak si každé pondělí ráno tahám jednu kartu pro daný týden. No a pak si dělám různé výklady, když si třeba připadám v bezvýchodné situaci, když mám pocit, že potřebuju tu práci sama se sebou a podobně. Pak si podle toho vyberu, jaké z mých karet mi v daném případě nejlépe poslouží a vykládám :)

To je pro dnešek asi vše, nerada bych vás hned na začátku zahltila :) Ještě pro vás mám připravený článek o tom, jak si v té obrovské nabídce vybrat karty pro vás a pak už budou jednotlivé recenze konkrétních druhů - těch, co můžete vidět na fotce nahoře:)

Vykládaly jste si někdy karty? Nebo vám to přijde jako nesmysl? :)


6 komentářů:

  1. Sama jsem si karty nevykládala, ale loni jsem si je nechala vyložit od jedné kartářky. Nechala jsem si udělat i astrologický horoskop. Minimálně to byl velmi zajímavý pohled do zrcadla. A plánuji ji navštívit znovu.

    www.42stupnu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já v článku mluvila hlavně o takových těch "tradičních" kartářkách, které Ti řeknou, že to bude tak a tak :) S tím se prostě nedokážu ztotožnit a myslím si, že často to má na ty lidi strašně negativní vliv, protože jim to nasadí brouka do hlavy a oni když tomu uvěří, tak si to do života opravdu přitáhnou. Ty kvalitní a osvícené tohle nedělají :)

      Vymazat
  2. Palec nahoru. Těším se na pokračování. ��

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezky clanek, hrozne se tesim na pokracovani! Ja prave miluju projektivni metody - ne uplne jako diagnostiku, ale protoze tim se da cloveku strasne dobre nahlednout do mysli a u sebe si tak taky zvedomuji veci, ktere delam nevedomky.

    OdpovědětVymazat
  4. Dvoje z karet na obrázku mám i já - resp. to jsou moje jediné - Osho tarot a Poselství tarotu. Ty druhé právě víc používám, protože mají prostě obrázky, které mi hned "napoví" co a jak, bez toho abych si četla extrémně popis :) Karty jsem si nevykládala od svatby (3 roky), co je už co říct :D Možná proto, že "prozatím" (klep klep) neřeším žádná dramata :) Ke kartám jsem vždy chodila pro radu právě v těžkých chvílích a i když se mi někdy nelíbilo "co mi řekly", tak musím říct, že VŽDY to dopadlo přesně tak...kdo ví jak to bylo, ale někdy jsem měla až takové to mravenčení v ruce, že TUTO kartu si prostě vytáhnout musím :)
    Většinou jsem se karet ptala jen na konkrtní otázku a nebo, jak i ty, na začátku roka, co mě čeká :)

    OdpovědětVymazat