úterý 7. června 2016

Z kuchyně na blog: lívance a zase lívance, makové a recept na kynuté od mojí mamky

Krásné úterý! Pokusila jsem se naplánovat si články na celý měsíc, tak uvidíme, jak moc to půjde dle plánu, protože jestli je na mateřský něco zbytečný, tak plánování :D :D No a jak jsem ukazovala před 4 dny na instagramu, připravila jsem si novou rubriku Z kuchyně na blog, kam vám budu dávat inspiraci na recepty, popřípadě přidám nějaké svoje a taky tipy na potraviny a prostě vše co souvisí s jídlem :) Pokud půjde o recepty z blogu nebo kuchařek, tak vám je sem psát nebudu, protože mi to nepřijde fér!! Pouze v případě, kdy jsem si recept nějak modifikovala, tak vám třeba napíšu svůj postup :) No a dneska to bude celé na sladké, lívancové vlně, navíc jsem pro vás odtajnila jeden recept od mojí maminky :) 


Makové lívanečky
Jako první tu pro vás mám tip na jeden recept od Markéty z Kitchenette blogu :) Jedná se o makové lívanečky. Já obecně miluju lívance a miluju mák, takže bylo jasné, že tenhle recept vyzkouším. No a jak už to u Kitchenette bývá, stal se mým oblíbeným a naší častou snídaní. A proč byste ho měli zkusit vy? Na blogu najdete 2 verze - bezlepkovou a veganskou bezlepkovou. Já dělám tu bezlepkovou. Líbí se mi, že je v receptu kefír a celkově všechny ingredience jsou zdravé! Navíc, pokud si tyhle lívance dáte se šlehačkou a nějakým nízkofruktózovým ovocem (maliny, borůvky), tak máte sladkou snídani bez hromady cukru, což je prostě skvělý!!

Recept najdete TADY




Kynuté lívance - recept od mojí mamky
Na instagramu jsem dávala fotku vykynutého těsta na lívance a psala jsem tam, že právě ty kynuté jsou prostě nejlepší na světě :) No a několik holek mi psalo, kde najdou recept, tak mě napadlo, že bych se s vámi mohla podělit o recept, který mám od mojí mamky :) Takže tady je!

Pro 2-3 osoby budete potřebovat:
20-30 dkg polohrubé mouky (2 hrnky)
1 vejce
špetku soli
3 dkg cukru (2 lžíce)
15 g droždí (1/2 kostky)
1/2 l mléka

No a aby vám těsto krásně kynulo, udělejte si kvásek následujícím způsobem. Rozdrobte do misky droždí, přidejte 2 kávové lžičky cukru a vidličkou rozmačkejte. Droždí se začne spojovat s cukrem a následně se úplně rozteče. Pak přidejte lžíci mouky a cca 50 ml vlažného mléka, zamíchejte a nechte kvásek pracovat alespoň 10 minut. Pozor ale aby mléko nebylo horké, jinak vám zabije to droždí a těsto vám nevykyne! 

Až budete mít kvásek, tak si vezměte velkou mísu a přes sítko prosejte mouku. Přidejte špetku soli a zbytek cukru a vše promíchejte. Přidejte kvásek, vajíčko a zbytek mléka, taky vlažného. Smíchejte a nechte kynout někde u tepla. Až budete mít takto krásně vykynuté těsto, tak zapněte pánev a smažte lívance :)






No a to je pro dnešek vše :) Pokud budete lívance dělat, tak mi dejte vědět, jak vám chutnaly :)

5 komentářů:

  1. Já miluju lívance!!! Ty makové vypadají dobře, určitě se na ně pořádně podívám blíže ;-)! Kynuté jsou klasika a já mám moc ráda ještě tvarohové a jsou nejjednodušší na světě a taky hezky nadýchané, protože se tam dává ušlehaný sníh z bílků a ten je krásně provzdušní (250g měkkého tvarohu-ten ve vaničce a tučný; 2 vejce-žloutky a bílky zvlášť; 200ml plnotučného mléka; 150g polohrubé mouky; vanilkový cukr a špetka soli. Všechny suroviny smícháme a bílky vyšleháme zvlášť a opatrně je do těsta zamícháme..)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi děkuju za tip, někdy vyzkouším!! :)

      Vymazat
    2. Není zač :-)! Já je dělám často, hlavně jsou tak jednoduché a ingredience jsou vždycky doma ;-)!!!

      Vymazat
  2. Mňam, obě varianty vypadají lákavě. Já většinou dělám palačinky k víkendové snídani - lívance jsou pracnější a tak jsem na ně po ránu lenivá :-) Zkusím se ale hecnout a udělat je :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My taky děláme často palačinky, máme je moc rádi, ale ty kynuté lívance za tu práci a čas stojí :D

      Vymazat