pátek 3. června 2016

Nejjednodušší DIY na světě: Smrková sůl do koupele

Ahoj, dnešní článek bude takové rychlé a jednoduché DIY. Jde o recept který jsem objevila v knize Vaříme podle Herbáře 3 a připomněla mi ho jedna sledující na instagramu, tak jsem si řekla, že se do něj pustím co nejdřív, abych vám to mohla taky ukázat a abyste to případně taky ještě stihli, dokud se dají sehnat ty mladé smrkové výhonky!! Tak pojďme na to!!

Ještě na úplný začátek bych ráda zmínila, v čem je vlastně smrk prospěšný. Vypůjčila jsem si ilustraci ze stránek České televize.


V Herbáři se můžete dočíst, že pro jeho účinky na klouby a zlepšení prokrvení jsou právě koupele skvělé při bolestech zad a kloubů. Proto si myslím, že tahle koupelová sůl je super tip i na dárek třeba pro maminku nebo někoho jiného ve vašem okolí, koho třeba bolesti zad občas trápí... Tak teď už se teda vrhneme na samotnou sůl :)

Co budete potřebovat? 
  • nádobu na sůl
  • sůl z Mrtvého moře
  • smrkové výhonky




Sůl z Mrtvého moře jsem koupila v DM drogerii. V krabici je 1,5 kg a stojí 89 Kč. Obsahuje 3 sáčky.Sklenici jsem koupila o objemu 1,5 l. 

Poměr soli a smrkových výhonků by měl být 5:1. Mě to vyšlo tak, že jsem dala 4 hrníčky soli a jeden hrníček výhonků, ale nebyl úplně plný. Výhonky se dávají čerstvé, ale musí být suché, takže je neperte! Já jsem si tady nebyla jistá, jestli tím suché se nemyslí že bych je měla usušit, ale Zuzka mě ujistila, že se dávají opravdu čerstvé :) 

No a pak už tedy jen vrstvíte sůl a výhonky do sklenice.




No a nakonec už zbývá jen sklenici nějak vyzdobit, Já jsem ji pouze převázala přírodním provázkem a přidala cedulku Handmade with love :) 




V knize píšou, že se má sůl nechat odležet alespoň 3 dny. Já jsem jí vyrobila před 6 dny a včera večer jsem jí ozkoušela, než článek vyjde :) Na fotce můžete vidět sůl ihned po "výrobě" a teď po 6 dnech - výhonky teď vypadají jakoby "vyschle" a sůl kolem je více průhledná, je vidět, že si nasála silice z výhonků.


Do vany si podle Herbáře máte dát 2 lžíce soli. Mě to popravdě přišlo při koupeli málo, není cítit vůně a celkově jsem o soli moc nevěděla, příště zkusím dát víc! Kateřina s Lindou doporučují, nebýt ve vaně déle než 30 minut při teplotě vody 28 stupňů nebo maximálně 10-20 minut při teplotě 38 stupňů. Taky doporučují jít po koupeli spát, s čímž naprosto souhlasím!!! Tuhle koupel si nedávejte, pokud pak musíte ještě fungovat :D :D Sůl působí na uvolnění svalů i celkově a opravdu je člověk pak zralý jít spát!! :)



Takže naplánujte procházku do lesa, pak to vezměte kolem DMka (nebo lékárny třeba) pro sůl a zkuste to :) 

8 komentářů:

  1. Super nápad :-) Nedávno jsem právě četla, že tato sůl způsobuje ospalost, tak jsem ti to chtěla napsat do komentáře, ale koukám, že se o tom taky zmiňuješ :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako ta sůl z Mrtvého moře? Ja měla nekolikrat takovou sůl z Kauflandu a taky jsem po ni byla úplně mrtva:-) A člověk pak spí jak zabitej:-)

      Vymazat
    2. To možná taky, ale myslela jsem spíš účinky té smrkové soli ;-)Prý navozuje takový příjemně unavený pocit :-)

      Vymazat
    3. Jako asi na tom fakt něco bude, protože v Herbáři vyloženě píšou že pak máš jít spát :D A teda musím říct že já jsem na dnešek spala opravdu jak zabitá :D

      Vymazat
  2. Skvělé!! Třeba se o víkendu dostanu do lesa a pár výhonku si utrhnu ;-)! Vypadá to krásně a myslím, že jako dárek pro ženské je to naprosto dokonalé :-)! Teda já kdybych něco takového dostala, tak se nezlobím :-D :-D :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Jee, to je paráda, soli do koupele mám ráda, a vyrábím si je doma, a na uvolnění svalů se mi ěco bude hodit, to každopádně :-) Budu muset vyrazit za město, očesat smrčky ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem teda čekala, že to bude víc vonět tím smrkem, ale uvolňující mi přijde fakt hodně, takže zklamaná z ní nejsem :)

      Vymazat