sobota 28. května 2016

Přečteno za duben 2016 - jóga, válka, ateismus

Ahoj, už je téměř konec května, takže na článek za duben je dost pozdě, vím :D Asi jste si všimly, že tu teď bylo mrtvo a to mělo velmi konkrétní důvod. Měla jsem 5 týdnů v opravě notebook a bohužel jsem neměla přístup k jinému počítači, no a psát články z mobilu je šílený...
Každopádně v dubnu jsem četla fakt hodně, takže jsem vás o článek nechtěla ochudit. Naopak teď se tak trošku čtenářsky flákám, celý květen čtu Zlodějku knih a ještě nejsem u konce, takže další knižní článek pak bude za květen a červen dohromady :) No a o jakých knížkách bude tedy dneska řeč?


Příběh z druhé světové války. Kratičké kapitoly na pár stránek, ale dohromady 536 stran. Překrásný obal. Ještě krásnější příběh!! Hodně zvláštní knížka která mě okouzlila a vlastně ani nevím čím?? Děj tak nějak plyne, rychle se přesouvá od dívky k chlapci, od chlapce k dívce, a já přitom hltám každé slovo! U pasáže kdy esesák čmuchá v domě mi bušilo srdce jak šílené a byla jsem strachem bez sebe :D Fakt nevím, jak to autor dělá, ale knížka ve mně vzbuzovala silné emoce a cítila jsem na konci smutek z toho, že tahle válka opravdu byla... Od autora se určitě chystám přečíst i další knihy, už máme doma knížku Zeď vzpomínek, která od něj teď vyšla, takže rozhodně je jeho psaní něčím přitažlivé a doporučuji vám ho!



Knížka popisuje autorův jógový pobyt v Indii. Řekla bych, že je spíš takovým doplňkovým čtením pro ty, co zajímá jóga, Indie a podobná témata. Rozhodně to není jediná kniha, se kterou si vystačíte, pokud jste začátečník, ale k tomu není ani určena. Najdete v ní některé cviky, dechová cvičení i tipy jak meditovat, ale hlavně to je příběh autora, kde popisuje co prožíval a zažíval při svém pobytu v Indii, jak se vyrovnával s diametrálně odlišnou kulturou. Líbí se mi, že se autor nevyhýbá ani citlivějším tématům a kniha je psaná upřímně, autor ze sebe nedělá žádného machra, který pobyt zvládl levou zadní. Najdete zde i povídání týkající se jógy jako takové i jógové filozofie. Příjemné odpočinkové čtení! Jinak já chystám samostatný článek (články?) zaměřený na jógové knížky, takže tam se pak o ní budete moci dozvědět více :)



"Dovolte mi opakovat zas a znovu to, co patří k základnímu poselství této knihy:Jsem přesvědčen, že nyní není nic důležitějšího v našem světě než najít cestu mezi Skyllou náboženského fundamentalismu a Charybdou fanatického sekularismu." T. Halík 
I když je tato kniha z roku 2007, tak dnes, v roce 2016, je více než aktuální! Stále častěji se jako západní civilizace ocitáme pod útoky náboženského fanatismu a je otázka, zda a do jaké míry bude reakcí právě fanatický sekularismus. Hlavním tématem této knihy je vztah věřících a ateistů a už proto bych jí doporučila i lidem, kteří v Boha nevěří nebo zatím hledají. Tomáš Halík není autor, který vás bude přesvědčovat, abyste začali věřit v Boha, ale v knize předkládá mnoho otázek, které vás donutí k zamyšlení! Nad sebou samým, naším světem i tím, co ho přesahuje... 





Colette Vivierová: Dům drobných radostí
Naprosto kouzelná dětská knížka, kterou jsem zdědila po mamce a ke které se i teď v dospělosti strašně ráda vracím! Nyní jsem jí četla do Čtenářské výzvy 2016:) Jde o příběh rodiny Dupetových, kteří mají tři děti a žijí obyčejný život plný drobných radostí. Maminka ale musí odjet a o děti se přijede starat jejich teta, což obrátí celé rodině život naruby. Ještě teď si naprosto přesně vzpomínám, jak moc jsem měla ráda Alinu a Riqueta, jak jsem litovala Marii, zlobila se na Estellu a nenáviděla tetu Mimi :) A jak moc jsem se těšila, až se ta jejich maminka vrátí a byla celá rozhořčená nad těmi všemi křivdami! Otevřít tuhle knížku vždy znamená dojemný návrat do dětství, kdy člověk mnohem lépe dovedl ocenit všechny ty drobné radosti..








O téhle knížce jsem se dozvěděla úplnou náhodou a zaujala mě svým názvem. Bohužel jsem ale čekala, že ta ochrana bude míněná spíš v psychologickém smyslu, ovšem knížka je hodně ezoterická a ta ochrana je myšlena právě v tom ezoterickém smyslu. Nemůžu říct, že bych přečtení litovala, už jen myšlenka, že když člověk nějak duchovně praktikuje, medituje atd, tak že by se měl chránit, mi přijde zajímavá a důležitá. Na druhou stranu spousta věcí v knize už na mě byla prostě "moc" :) 


No a co momentálně čtete vy? :)

4 komentáře:

  1. Už teď se těším na článek o knížkách o józe. Na trhu jich je spoustu, tak se ráda dozvím, která stojí za to.

    www.42stupnu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zatím nemám žádnou velkou sbírku, ale určitě se bude rozrůstat :D :D

      Vymazat
  2. O knížkách si vždycky ráda počtu ;-)

    OdpovědětVymazat