středa 6. dubna 2016

Přečteno za březen 2016

Konec března a začátek dubna byly hodně hektické, takže s malým zpožděním tu mám tradiční článek o tom, co jsem přečetla. Tentokrát je toho málo, pouze dvě knížky, protože jsem přeci jen měla ještě 30. března poslední zkoušku a do školy jsem četla věci tak specifické, že je sem dávat nechci, to by vás nudilo :) Každopádně ale obě knížky, které jsem za březen přečetla byly naprosté bomby tak se na to pojďte podívat :)

David Ebershoff: Dánská dívka
O téhle knížce jsem psala samostatný článek, kde jsem ji srovnávala s filmem a najdete ho ZDE. Každopádně musím říct, že i s odstupem času si na knížku i na film často vzpomenu, nejen proto, že miluju Eddieho, ale je to fakt silný příběh! Kdo už jste viděli film nebo četli? :)



Kateřina Tučková: Žítkovské bohyně
K téhle knize jsem se dlouho odhodlávala. Jednak jí jeden čas bylo všude až moc a jednak jsem na ní slyšela takové dost rozporuplné dojmy. Dost lidí mi o ní říkalo, že si jí museli dávkovat, jedna slečna mi dokonce na instagramu psala že její tchyně z ní zvracela :D No tak to mě samozřejmě vyděsilo, ale naštěstí zvítězila zvědavost. Já jsem obecně dost citlivá a nerada čtu knížky, které se vyžívají v nějakých opravdu hnusných věcech, mám radši čtení, ze kterého si odnáším pozitivní pocit. Tady na té knížce je ale vidět, že pro každého je těžké jiné téma a jiné zpracování, protože musím říct, že já s knížkou neměla vůbec problém, nemusela jsem jí odkládat a v podstatě jsem jí dala na dva "zátahy":)
 Knížka mě bavila od začátku do konce a celou dobu jsem se hodně těšila, jak to dopadne. Je fakt, že téma bohování je v podstatě spíš na okraji a je to trošku škoda, člověk by se o něm rád dozvěděl více. Ale osudy žítkovských bohyň byly opravdu zajímavé a nenudily mě ani pasáže ze spisů STB. Jediné, z čeho budete mít možná dost divný pocit je konec, který je dost otevřený, což já úplně nemusím, ale přijde mi, že je to v poslední době asi nějaký trend a vídám to častěji a častěji, obzvlášť u současných českých autorů. Celkově bych vám knížku určitě doporučila a nebojte se jí, když jsem jí v pohodě přečetla já, tak vy ji přečtete taky :) 


A co jste přečetli v poslední době vy? Já mám celý duben pokoj od školy, takže tak nějak věřím, že článek příští měsíc bude o dost výživnější :)


16 komentářů:

  1. Já jsem v březnu přečetla obě knížky Doba jedová a ani jedna mě vůbec nenadchla, jak už jsem psala na IG, akorát to člověka vyděsí.. A jednu takovou oddychovku Zbožňuju Vánoce od Lindsey Kelk, která mě ale taky nijak neuchvátila, ženské kolem 30, které se chovají jakoby jim bylo 15... V dubnu snad budu mít lepší výběr :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajéje, tak přeju šťastnější ruku při výběru :D

      Vymazat
  2. K Žítkovským bohyním jsem se dostala taky až letos a bavily mě, i když někoho by mohly ty delší pasáže ze spisů odradit, asi jsem teda otrlá, ale nemůžu si vzpomenout, z čeho tam někomu mohlo být špatně od žaludku. Tak se vrhnu asi na Vyhnání Gerty Schnirch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já o Gertě vím, ale nechystám se jí číst :)

      Vymazat
  3. Bohyně jsou fajn, ale osobně mám od Tučkové mnohem radši Vyhnání Gerty Schnirch. I kvůli brněnským reáliím i vůli tomu, že tohle téma bylo dlouhý léta tabu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě Brno nijak blízké není a přiznám se, že válečného tématu už jsem jaksi přejedená, ačkoliv tohle je téma opravdu hodně zanedbávané a důležité, ale ani to mě nepřesvědčilo abych si knížku přečetla, radši sáhnu po něčem dobíjejícím a ne ubíjejícím :D

      Vymazat
  4. Videla jsem danskou divku jako film a chystam se na knizku.me na tom pribehu hlavne nas...jak jsou lidi netolerantni.
    Zitkovske bohyne jsem cetla uz driv a ten konec mi uplne nesedl.ale jinak cekam.az zase neco vyda
    Ja jsem v breznu neprecetla nic.uplna ostuda.ale zase za diben uz mam 1000strankovou knizku prectenou.
    Tvoje tipy na knihy me bavi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyyyjo 1000 stranek, to vydá i za březen :) A děkuju!

      Vymazat
  5. Ja precetla jodi picoult cas odejit a to uz jsem se musela vylozene nutit abych to docetla protoze knizka je to dost roztahana a dej by se dal prevypravet 10 vetami. Ted.ctu hedvabnika a to me chytlo hned od zacatku! Bude to zajimave

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jeho dalsi knizky jste cetla?

      Vymazat
    2. Četla jsem Volání kukačky a Hedvábníka a obě se mi moc líbily!! A od Rowlingové mám ještě ráda Prázdné místo, ale to asi i pro to, že je mi blízké tématem týkajícím se sociální práce) :)

      Vymazat
  6. nejlepší, co jsem v poslední době četla byl Můj psí život. Je to taková relaxační úsměvná kniha. Žítkovské bohyně jsou zajímavé i když místy jsem se touto knihou těžko prokousávala. Otevřený konec mě hodně naštval.
    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím že ten konec je k naštvání :D A Můj psí život si vygooglím, děkuji za tip :)

      Vymazat
  7. Žítkovské bohyně je jedna z nejzajímavějších knih, které jsem četla. Ano, byla místy drsná a konec se mi taky nelíbil...ale na druhé straně, právě tohle jí dodává na autentičnosti. Bohování bohužel vymřelo...dlouho mi ležela v hlavě a do těch míst bych se ráda vypravila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme na knihu naprosto stejný pohled!!! :)

      Vymazat