úterý 1. března 2016

Přečteno za únor 2016

Ahoj, přináším tradiční knižní článek, jako každý měsíc :)

Heidi Sawyerová: Intuitivní lidé
Od téhle knížky jsem hodně očekávala. Zajímá mě intuice a čekala jsem, že se z knížky dozvím nějaké zajímavé informace, jak s ní pracovat. Moje očekávání bohužel příliš nenaplnila. Začnu tím pozitivním. Opravdu zajímavá je část o intuitivně vnímavých lidech, autorka podává celkem bohatý popis a musím říct, že u téhle části jsem si toho hodně uvědomila, zuřivě jsem si psala svoje postřehy a myšlenky, které mě při čtení napadaly :) 
Bohužel, druhá část, která má pojednávat o rozvinutí intuitivnosti, mi připadala prostě nepoužitelná. Jsou tam určitá cvičení, ale ani po přečtení instrukcí jsem nevěděla jak na ně, přišlo mi to takové neúplné, hodně teoretické a prostě jsem z toho neměla v tomto smyslu žádný praktický užitek. Celkově bych tedy knížku ke koupi úplně nedoporučila, ačkoliv první část je obohacující a zajímavá... 




Tomáš Halík: Prolínání světů
Moje druhá přečtená kniha od Tomáše Halíka a opět se mi líbila. Tahle bude určitě přístupnější pro mnohem širší "publikum", není tolik filozofická. Popisuje pět největších světových náboženství v důležitých momentech života člověka. Jak přistupují k narození člověka, jak ke vstupu do dospělosti, svatbě, smrti. Mě se na knize líbilo, že ukazuje, jak významně provází člověka náboženství svými přechodovými rituály během jeho života a nutilo mě to zamyslet se, jestli o něco nepřicházíme, pokud se nás náboženství nijak netýká. A co mi přišlo nejzajímavější byla kapitola Nová náboženství. Zde Halík popisuje, jak v ateistických zemích vyplnily prázdné místo po náboženství nové fenomény, protože člověk je "nenapravitelně náboženská bytost" a například mě zaujala informace, že naše české vítání občánků byla zavedeno komunisty, když si uvědomili, že nemůžou opomíjet důležitost křestu a tak založili podobný rituál - ovšem sekulárního charakteru - vítání občánků :)))



Slova moudrosti: Vybrané citáty jeho Svatosti Dalajlamy
Tohle je malinká knížečka, jako zákusek po obědě, anebo si můžete každý den přečíst pár citátů :) Taky by mohla být hezkým dárkem pro někoho, o kom víte, že se zajímá o filozofii Východu nebo má Dalajlamu rád :)


No, jak vidíte, únor příliš bohatý na přečtené knihy nebyl, ale to každý student o zkouškovém dobře zná :) A co jste přečetli vy? :)

3 komentáře:

  1. Další knihy do seznamu, kdy ja to přečtu všechno☺ Děkuji Ilco.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej, na mě jich jenom tady doma čeká 8 připravených :D :D :D :D Není zač :)

      Vymazat
  2. Únor byl velmi slabý na knihy, stihla jsem přečíst pouze Kafé a cigárko od Marušky ♥ a Dívka, již si tu zanechal. Úžasná kniha. Člověka nutí přemýšlet nad tím, jestli si váží toho, v jaké době žije. Pro mě silná kniha.

    Intuitivní lidé mě hrozně lákali, ale teď váhám, zda si knihu koupit. :D Prolínání světů vypadá zajímavě a já jakožto "křesťan" nevím co říct. Asi bych jen řekla, že člověk by se měl vybrat až sám, v co a koho bude věřit a nerozhodovat se za něj. A jak sama píšeš, až v dospělosti. Já s tím jako dítě měla hodně problémů, že se mi děti smály. A pak jsem z toho byla hodně špatná.
    Asi teď bude hodně ošklivé, co napíšu, ale přijde mi, že v dnešním světě je spíše náboženství převtěleno do slov životní styl. Tím myslím, že každý vyznává ten svůj styl jako je paleo, vegan, raw apod. Snaží se prosadit, že ten jejich je nejlepší na světě a budete do konce života supr dupr. A navzájem se "hejtují".

    Trochu jsem se tu rozvášnila, omlouvám se. Ale těším se na další měsíc a další inspiraci na knihy. :)

    OdpovědětVymazat