čtvrtek 3. března 2016

Dánská dívka

Krásný čtvrtek, dnes pro vás mám článek o filmu a knížce Dánská dívka. Nejprve jsme byli s manželem na filmu a mě příběh tolik oslovil, že jsem si koupila i knihu a rozhodla jsem se tedy, že oboje spojím do jednoho článku.



Film
Když jsem zjistila, že v něm hraje můj milovaný Eddie Redmayne, věděla jsem, že na něj musím jít!:) No a nezklamal! Ani Eddie, ani film. Je to vážně překrásný milostný příběh, o lásce, která přesahuje všechny hranice. Malíř Einer Wegener žije se svou manželkou Gretou v Dánsku, oba malují obrazy, Einer krajiny a Greta portréty. Jednoho dne Greta Einara poprosí, aby jí pomohl dokončit portrét a oblékl si dámské punčochy a boty a přes sebe si přehodil šaty. V ten moment se v Einarovi něco změní. Pak na Grétin popud vyrazí přestrojený za Lili na ples a pak se Lili objevuje čím dál častěji, jednou zůstane i přes noc... Nechci vám tu vypisovat děj filmu, ale musím říct, že jde o opravdu krásný příběh! Eddieho výkon byl naprosto skvostný, pro heterosexuálního muže to muselo být obrovsky těžké se vžít do takové role a on to zvládl bravurně!!



Ačkoliv jsem se na film těšila hlavně kvůli Eddiemu, musím říct, že mi naprosto učarovala postava Grety, kterou úžasně zahrála Alicia Vikander a také za svůj výkon získala Oscara. Greta milovala Einera, ale milovala i Lili a celou dobu jsem si říkala, jestli i v reálněm životě existuje takle bezpodmínečná láska! Lili měla co dělat sama se sebou a Greta jí neustále poskytovala oporu, ačkoliv by jí často sama mnoho potřebovala, často se kvůli Lili překonala, obětovala...



Celkově mě film naprosto nadchl a rozhodně vám ho doporučuji ke shlédnutí!! Trošku jsem doufala, že by Eddie mohl dostat Oscara, ale letos to byl Leův rok, budiž mu to přáno, jinak už by internet asi explodoval :D :D :D :D 


Většinou se snažím nejprve přečíst knihu a až pak vidět film, s Dánskou dívkou to bylo naopak a musím říct, že v tomhle případě mi to přišlo jako ideální pořadí. Nejsem si totiž jistá, jestli bych se na základě knížky do příběhu tolik zamilovala. Přijde mi, že z knížky nevypadá vztah Grety a Einara (Lili) tak hluboký a krásný jako ve filmu. A výkon Eddieho a Alicie prostě udělal také mnoho. Pokud si ale příběh zamilujete, pak je knížka skvělou volbou, protože do příběhu vnáší více vrstev, dozvíte se mnoho z minulosti Einara i Lili, je zde také například postava Gretina bratra která do příběhu zasáhne a i konečné vyvrcholení příběhu je v knize poměrně dost odlišné od filmu, proto i knihu vám doporučuji, rozhodně stojí za to!!!


Viděli jste film nebo četli knihu?

14 komentářů:

  1. Když jsem působila v naší malé venkovské knihovně, tak jsem ji tam v r. 2000 nebo 2001 kupovala, ale stejně si ji nikdo nepůjčil (ani já). Třeba teď přijde její čas, když je konečně "in". :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je dost možné:-) :-) Jako me by samotná knížka az tak nenadchla ale jako doplněk k filmu je super:-)

      Vymazat
  2. Obojí mě také velice oslovilo. :-)) Ocenění si rozhodně zaslouží oba.

    OdpovědětVymazat
  3. Zatím jsem viděla jen ukázky na film, ale určitě ho chci vidět. Ten příběh působí tak kouzelně, až nadpřirozeně.

    OdpovědětVymazat
  4. Film byl úžasný, strašně se mi líbilo i to prostředí a atmosféra. Popravdě jsme Eddiemu přála Oscara o trochu víc, než Leovi, ten si je myslím zasloužil více za jiné filmy než Revenant (ale film byl skvělý, to ne že ne), ale co už. Každopádně myslím, že jen málo herců by umělo zahrát takovou složitou roli :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, prostředí a kostýmy byly úplně úžasné!! :) A taky jsem to přála Eddiemu, jenže Revenanta jsem neviděla, takže to nedokážu posoudit, ale Eddieho výkon byl vážně skvělý a kdo film neviděl, nepochopí :D

      Vymazat
  5. Musím se podívat na film, už z popisů mě zaujal, tak jsi mě jen utrvdila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně za to stojí, myslím, že nebudeš litovat :)

      Vymazat
  6. Diky za dalsi tip na cteni :)
    U filmu (nevidela jsem, pouze z ukazek) se mistrasne libi kostymy a prostredi. Vim, ze to je ucel knih, vsechno si predstavovat, ale nekdy proto me ty filmy pripadaji kouzelnejsi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo kostýmy a prostředí jsou naprosto úchvatné a musím říct, že z filmu na mě prostě úplně dýchala ta láska mezi nimi, to z knížky ne.... Film je opravdu nabitý city!!

      Vymazat
  7. Film i knížku mám na seznamu, už jen podle ukázek se mi to líbilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebudeš litovat, akorát tady fakt doporučuju prvně film!! :-)

      Vymazat