středa 2. prosince 2015

Knihy měsíce listopadu

Dneska to bude řekla bych hvězdná sestava, protože v listopadu jsem měla štěstí na opravdu skvělé knížky!!!

Radvan Bahbouh - Pohádka o ztracené krajině
Autor téhle knížky je hodně zajímavý člověk - pro začátek bude stačit, když vám řeknu, že je matematik, lékař a psycholog!!! 
Podtitulem této knihy je Psychologie sebekoučování a přesně o tom knížka je. Mě byla doporučena na přednášce z psychologie hodnot a jsem moc a moc ráda, že jsem po ní sáhla! Knížka je stručná, ale v tomto případě platí, že v jednoduchosti je často genialita! Autor popisuje některé způsoby, jak vlastně koučovat sebe sama, jak se zlepšit v určitých oblastech. Dává odkazy na spoustu zajímavých knížek, které souvisí s daným tématem. Upřímně si myslím, že knížka bude vhodnější pro ty, kteří již jsou nějak "dotknutí" psychologickými tématy, nejsem si jistá, jak by se líbila někomu, kdo o tom nemá vůbec páru, to vůbec nedokážu posoudit. OVŠEM jedna věc se bude líbit určitě všem a to je příběh, který najdete v druhé části a který je právě pohádkou o ztracené krajině! Tenhle příběh vlastně metaforickou formou mluví i tom, o čem v první části knihy Bahbouh pojednává odborně. Kvůli tomuhle příběhu bych vám knížku určitě doporučila, i když by jste první část číst nechtěli:)



Radka Třeštíková - To prší moře
Jsem ostuda, ale dokud se mi tahle knížka nedostala do ruky, o Radce Třeštíkové jsem vůbec nic nevěděla, natož abych od ní něco četla. Veliká chyba, protože tahle knížka je rozhodně aspirantem na nejlepší knihu roku!!!!! Příběh Hanky, jejích rodičů a dalších postav, které se do příběhu připletou je napsaný velmi syrově, čímž je zajímavý a přitažlivý, takže knížku budete doslova hltat! Co je na ní nejlepší, že autorka vám umožní se na celý příběh podívat z úhlu jednotlivých postav a tím zcela změní vaše názory na ně, pak to udělá znovu a znovu!! No asi už vám došlo, že tuhle knížku prostě žeru, takže vám tady nebudu vypisovat popisy jak ze čtenářského deníku, protože tuhle knížku si jednoduše přečíst musíte!!!!! :D


Gretchen Rubinová - Projekt štěstí
Cesta k téhle knížce byla komplikovaná, ale o to víc za to stála, protože knížka je druhým aspirantem na knížku roku!! :) Gretchen je spisovatelka, která se rozhodne, že bude hledat způsoby, jak zvýšit svůj pocit štěstí aniž by musela svůj život obrátit naruby. Celý rok se každý měsíc zaměří na nějaké téma, ze kterého odvodí několik konkrétních předsevzetí, která se snaží daný měsíc dodržovat. Začne o tom psát taky blog, který se stane hitem no a výsledkem byla nakonec i tahle kniha, která se rychle stala bestsellerem. 
Musím říct, že mě tahle knížka neskutečně sedla, asi hlavně proto, že s autorkou toho mám hodně společného. To jsem si potvrdila, když jsem si udělala TENHLE test (autorka vytvořila 4 kategorie podle toho, jak reagujeme na vnější očekávání a vnitřní očekávání) a vyšlo mi, že spadám do stejného typu jako ona sama :)
Spoustu věcí, které Gretchen v knížce zkouší a doporučuje, jsem sama objevila už předtím, ale líbí se mi, jak na to jde ona metodicky, hledá inspiraci u různých současných i historických osobností, to mi přišlo na knížce ohromně zajímavé. Navíc je to napsané lidsky, autorka se s vámi podělí i o své neúspěchy, přiznává se ke svým nešvarům a to se mi taky moc líbilo! Pokud byste měli možnost si knížku někde půjčit nebo koupit, tak neváhejte ani vteřinu, rozhodně toho nebudete litovat! Já jsem se rozhodla, že si svůj Projekt štěstí pro rok 2016 udělám, takže možná budou nějaké články i tady, uvidíme :)



No a to je pro dnešek vše :) Doufám, že za prosinec budu mít přečtenou aspoň jednu knížku, protože teď toho čtu do školy tolik, že to vypadá jako nesplnitelný úkol :( Uvidíme :) Co jste za listopad přečetli vy? A jakou knížku si přejete najít pod stromečkem?

13 komentářů:

  1. Už jsi asi třetí, u koho čtu o Radce Třeštíkové! Já si snad tu knížku koupím k Vánocům, protože moje zvědavost je čím dál silnější :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ona totiž v člověku zanechá fakt silný dojem, já zatím taky všude četla velké reakce na tuhle knížku a nedivím se, Ježíškovi o ní napiš :)

      Vymazat
  2. Trestikovou mam rozectenou. Ted jsem precetla Nebudu nenavidet. Ale bylo to hodne narocne.byt dost optimisticke.
    Nemam moc rada koucovaci knizky.. Tak mi tvuj vyber jinak asi nesedne.
    Prekvapive na to kolik ctu jsem pod stromeckem nikdy knizky nechtela.ale s elektronickyma je to lepsi.tim asi potesim dusicku jeste pred vanoci.
    Snazim se cist tak jednu knihu tydne.cetbe zdar:-))

    OdpovědětVymazat
  3. Pohádku o ztarcené krajině připisuju na seznam. Tyhle články jsou mor, pokaždé mě na nějakou knížku nalákáš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej, stačí číst Anetu Run Heart a Karolínu Food Paper Travel a seznam nikdy neskončí :D :D :D

      Vymazat
    2. Přesně! Koukám, že asi budeme mít dost podobný seznam. :D

      Vymazat
  4. Projekt štěstí jsem taky četla, ale bohužel jsem trochu lempl a dál než k prvním úkolům úklid šatníku jsem se moc nedostala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zrovna já úklid šatníku dělám pravidelně :D Ale jinak mám spíš v plánu sestavit si svůj projekt, který bude sedět na to, na čem potřebuju pracovat já, ačkoliv se to jistě se spoustou věcí z knížky protne :)

      Vymazat
    2. To je dobrý nápad, jsem zvědavá jak to bude probíhat ;)

      Vymazat
  5. Radka Třeštíková - píšu si ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Jsi dobrá! Já se už přes měsíc lopotím s jednou knížkou a ne a ne ji dočíst. Jsem teprve v polovině a říkám si, třeba se to zlomí a já se začtu a budu se moct vrhnout na další. No, už se s ní peru od října a zatím jsem se nezačetla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No v prosinci nic jinýho než věci do školy nepřečtu, ale vypadá to, že dvě knížky by mohly být zajímavý a článek asi bude :) Tak kup Třeštíkovou a začteš se jedna dvě :D :D

      Vymazat