středa 18. listopadu 2015

Jak si vyrobit náplň do Filofaxu nebo podobného diáře

Ahoj, minule tu byl článek o tom, jak si vyrobit rozdělovače do Filofaxu, najdete ho TADY. No a dneska to bude o tom, jak si vyrobit náplň pro rok 2016:) Já mám Filofax Metropol ve velikosti A5, což je super, protože se do něj náplň snadněji vyrobí! I tak ale chci na začátek říct, že to je celkem pracné:) Bohužel se ale v Čechách prodávají náplně A5, které mi absolutně nevyhovují, takže mi nezbývá než si udělat své. A jak tedy na to?




Nejprve je potřeba si sehnat nějakou tisknutelnou náplň. Zdarma ke stažení   je najdete například na stránce Philofaxy. Zde si vyberete jakou velikost diáře máte a pak typ náplně - jestli chcete mít týden na dvě stránky, nebo jestli každá stránka má být jeden den atd. 

Já letos používala náplň, kde nalevo jsou všechny dny v týdnu a každý má své okénko a napravo je stránka, kam si píšu úkoly, které nemusí být udělány v jeden konkrétní den, ale vím, že je chci ten daný týden udělat. Pro formát A4 nebo A5 je tato náplň TADY .



V posledních dnech je toho ale tolik, že jsem se rozhodla si na rok 2016 udělat náplň, kde každý den má svou vlastní stránku. Takovou náplň najdete TADY , takže jsem si jí stáhla do počítače.

Pak přichází asi nejhorší část celého procesu a to je tisk. Je potřeba správně nastavit, aby se náplň tiskla jako brožura, tedy aby na obou stranách listu byl správný den a vše navazovalo. Toho docílíte tak, že nastavíte oboustranný tisk a zaškrtnete Brožura. Já osobně pak tisknu tak, že si sama zadávám čísla stránek a tisknu vždy po 4 stránkách. 

Pak si listy rozstříhám napůl a posledním krokem jsou dírky. Já je dělám tak, že si křížky označím kde mají být, pak sundám z děrovačky tu spodní gumovou část co má zachycovat vystříhnutá kolečka a jednu po druhé dírky udělám. Existuje samozřejmě i speciální děrovačka Filofax, ale je hodně drahá, takže to řeším takhle :)












 No a to je všechno. Vypadá to, že to musí zabrat hodiny a hodiny, ale většinou to mám za dva večery hotové a pak se celý rok těším z toho, že mám přesně takovou náplň, která mi vyhovuje a že mě navíc nestála víc, než pár listů papíru a trochu barvy do tiskárny :)

8 komentářů:

  1. Vypadá to pěkně :-) Já ani diáře nepoužívám, vždycky si nakoupím různé zápisníky, dva dny si do toho píšu a pak se na to vykašlu :-D Většinou si všechno pamatuju a co výjimečně ne, to si napíšu do kalendáře nebo někam na papírek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si taky vše pamatuju, ale diář používám hlavně proto, abych si rozplánovala větší úkoly na menší a víc toho stíhala:) A děkuju:)

      Vymazat
  2. Gratulace k pracné prácičce :-D Já to tento rok vzdávám :-D Ale moc hezké :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D No ještě to nemám celé, ale zatím mi to stačí do června a až bude někdy zase čas, tak to dodělám :)

      Vymazat
  3. Máš to opravdu moc hezky udělané! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Je to moc moc hezký :-) Já, počítačový antitalent, si však moc nevěřím na ten oboustranný tisk, tak si asi náplně do svého personalu opět koupím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se s tím tiskem první rok neskutečně navztekala :D A dneska mi to v půlce přerušil Honzík a už to nenavázalo, takže s druhou půlkou budu mít ještě dost práce :D :D

      Vymazat