čtvrtek 1. října 2015

Knihy měsíce září

Ahoj, tradiční článek s přečtenými knížkami, tentokrát za září je tady! Mimochodem je celkem šílené, jak se ten rok blíží ke konci, vždycky v létě mám pocit, že jsme v půlce roku, ale to vlastně není pravda, v půlce jsme na konci června a v září už zbývají necelé tři měsíce do Vánoc :)

No ale zpět k těm knížkám:)
Zdroj: pinterest.com


Robert Galbraith - Hedvábník
Druhý díl, který navazuje na knihu Volání kukačky a kde se opět setkáváme s detektivem Cormoranem Strikem. Tentokrát si ho najme žena, aby našel jejího manžela - spisovatele. Ukáže se, že manžel je mrtvý a že před smrtí napsal dost zvrhlou knihu, kde vyzradil tajemství na kdekoho ze svého okolí, podezřelých je tedy víc než dost...
Za sebe musím říct, že mě kniha okamžitě pohltila a nepustila mě až do konce, to myslím Rowlingová (která pod pseudonymem Galbraith píše) umí přímo skvěle:) Tento druhý díl se mi líbil ještě o dost víc než Volání kukačky. Snažila jsem se přijít po přečtení na to, čím to bylo a popravdě nevím, asi ta zápletka celkově mi přišla zajímavější:)  Rozhodně vám doporučuji si knížku přečíst!!! 
Cenu a podrobnosti najdete například TADY.


Shelly Kingová - Okamžik všeho
Knížka, kterou by si měl přečíst každý knihomol, milovník knihkupectví a světa knih obecně. Knížka o někom, komu se po výpovědi z práce otevřel zcela nový svět. Knížka o tom, že ty nejdůležitější věci nepozná náš rozum, ale naše srdce. Vím, hodně abstraktní popis, ale prostě si to přečtěte :D :D :D 
Cenu a podrobnosti najdete například TADY


Paulo Coelho - Jedenáct minut
Já vím, zase Coelho. Jenže jsem si v létě prostě nabrala kupu jeho knížek v knihovně, protože většinou s nimi nešlápnu vedle. Tahle mi zbyla jako poslední. Než jsem jí začala číst, říkala jsem si, že se mrknu na Databázi knih, jaké má hodnocení. No, bylo dobré, ale když jsem si v komentářích přečetla že je o prostitutce a sexu tak mě to překvapilo, já čekala zase nějaké duchovní hledání :D :D :D :D 
Hlavní hrdinka je z Brazílie a kývne na nabídku práce v Evropě jako tanečnice. Když ale zjistí, za jakých podmínek by měla pracovat, tak z kabaretu uteče a chce se živit jako modelka,ovšem na první pracovní schůzce jí potencionální klient nabídne 1000 euro za noc a ona kývne. Rozhodne se živit jako prostitutka, na určitou dobu, než vydělá dostatek peněz aby se mohla vrátit domů a tvrdit, jak udělala kariéru v Evropě a nemusela se za sebe stydět. 
Nemyslím, že je důležité tu zdlouhavě popisovat děj, ale pokud vás někdy napadlo, že byste si přečetli 50 shades of grey, tak se na to vykašlete a přečtěte si radši tohle :) Konec je také trošku hollywoodsky pokroucený, ale mě osobně knihu nezprotivil a nelituji, že jsem ji četla. Jinak jsem si taky říkala, jak může chlap psát knížku o ženě a popisovat co cítí při sexu ale na konci v epilogu se dozvíte, že celá kniha vznikla na základě příběhu opravdové prostitutky:) 
A co bych vyzdvihla především jsou Mariiny úvahy o svobodě ve vztahu dvou lidí. To mi přišlo z knížky asi nejvíc přínosné a inspirující... A ačkoliv to moc často nedělám, dneska si neodpustím úryvek :)

Byl jednou jeden ptáček. Měl dokonalá křídla a zářivé, barevné, překrásné peří. Byl to zkrátka tvor zrozený k tomu, aby svobodně a volně poletoval v oblacích k potěše každého, kdo ho uvidí. Jednoho dne spatřila ptáčka jedna žena a zamilovala se do něj. Užasle pozorovala, jak létá, srdce jí přitom bušilo a oči zářily štěstím. Vybídla ho, aby létal s ní, oba pak v dokonalé harmonii poletovali mezi mraky. Obdivovala ho, zbožňovala a uctívala. 
Jednou ji napadlo: co když zatouží poznat vzdálená pohoří? Dostala strach. Strach, že s jiným ptáčkem už nic podobného nepozná. Ale pocítila i závist, záviděla ptáčkovi, že umí létat... Cítila se opuštěná. Uvažovala: nastražím past. Až se ptáček objeví příště, už ho nepustím. Ptáček ženu také miloval, přiletěl druhý den, uvízl v pasti a ocitl se v kleci. 
Celé dny se na něho dívala. Tady byl, předmět její lásky, ukazovala ho přítelkyním a ty říkaly: teď máš úplně všechno. Jenže v ní se odehrávala zvláštní proměna: protože byl ptáček její a už ho nemusela dobývat, ztrácela o něho zájem.Ptáček nemohl létat a naplňovat smysl vlastního života, a tak scházel, ztrácel lesk a začínal být ošklivý - a žena si ho přestala všímat, jen ho krmila a uklízela mu klec. 
Jednoho krásného dne ptáček zemřel. Byla hluboce nešťastna a nepřestávala na něho vzpomínat. Ale nepředstavovala si ho v kleci, nýbrž jako tenkrát, když ho uviděla poprvé létat spokojeně v oblacích.
Kdyby se sama nad sebou zamyslela, uvědomila by si, že ji na ptáčkovi přitahovala právě jeho svoboda, energie skrytá v jeho křídlech, ne jeho fyzická existence. 
Její život ztratil bez ptáčka smysl a na dveře jí zaklepala smrt. Proč jsi přišla? zeptala se smrti. Abys s ním zase mohla létat v oblacích, odpověděla smrt. Kdybys ho nechala odlétat a zase se vracet, milovala a obdivovala bys ho ještě víc, ale abys ho teď mohla znovu vidět, potřebuješ mne....

Cenu a podrobnosti najdete například TADY.


3 komentáře:

  1. Okamžik všeho si chci přečíst, popisek zní slibně! :) Já jsem jako poslední přečetla O spánku a mizení, ale musím říct, že jsem se už dlouho nemusela nutit k dočtení jako tentokrát; konec byl paradoxně nejzajímavější a dočetla jsem ho rychle.
    Už jsi se dostala k Nebudu nenávidět? Opravdu to stojí za to, rozhodně jsem to nečetla naposledy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K té jsem se bohužel ještě nedostala, ale určitě si jí přečtu!:) Zvlášť když říkáš, žes jí nečetla naposledy, to je pro knížku to nejlepší doporučení :)

      Vymazat
  2. Pěkné kousky! :) moc hezký blog, přidávám se ke čtenářům <3
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat