neděle 11. října 2015

8 týdnů bez cukru: shrnutí 2. a 3. týdne - cukrová chřipka, slané snídaně a konec ovoce

Ahoj, dneska pro vás mám shrnutí druhého a třetího týdne bez cukru! Článek za první týden si můžete přečíst TADY.





Druhý týden se od prvního nijak výrazně nelišil, pořád šlo o to vyhýbat se rafinovanému cukru, ale bylo povolené ovoce. V knížce je v druhém týdnu věnována pozornost tukům, kdy máte vysazený cukr nahradit právě tuky. Zdravými tuky. Sarah tam doporučuje především plnotučné výrobky, píše, že odtučněním je mléko zbaveno i některých látek, které nám pomáhají ho bez problémů trávit. V tomhle se s ní ztotožňuji, my kupujeme jen plnotučné mléko, nevyhýbám se máslu ani smetanovým jogurtům. Sarah uvádí, že právě výměna sladkých věcí za tuky je věc, kvůli které je její program úspěšný a i při konzumaci tuků lidé hubnou. 

Jinak jsem čekala mnohem větší chutě na sladké, ale nebylo to tak hrozné! Ovšem to neznamená, že jsem neměla abstinenční příznaky. Ovšem já nevěděla, že je mám!! :D Ve druhém týdnu mě začala trápit bolest hlavy. Napřed jsem si říkala, že asi málo piju, to se mi někdy stává. Takže jsem do sebe lila litry vody a nic. Hlava bolela jak střep, 4 dny v kuse a já už z toho byla nešťastná! Přitom na bolesti hlavy nijak netrpím! Pátý den už to bylo lepší, bolela mě pouze při prudkém pohybu hlavou a šestý den už to bylo dobré. 

No a pak jsem se díky Anetce dozvěděla, že to je tzv. cukrová chřipka!!! V knížce Sladký život bez cukru jsem se o tom nic nedozvěděla, což považuji za zásadní chybu a nechápu, proč tam tomu není věnována pozornost. Aneta byla tak hodná, a vyfotila mi úryvek z knihy Jídlo na prvním místě, kde se o cukrové chřipce píše. Může se projevovat bolestí hlavy, letargií, podrážděností. Je to vlastně reakce těla, které se přizpůsobuje "novému typu paliva". Tělo už nemůže počítat s cukrem jako rychlým zdrojem energie a potřebuje se "rekalibrovat" a lépe využívat tuky. Je zde doporučeno ve zmíněné době nepřehánět fyzickou aktivitu a více odpočívat.  Já se přiznám, že jsem se hodně bála, jaký vliv bude mít vysazení cukru na moje nálady, ale zjistila jsem, že to na mě po téhle stránce vliv nemá, což je dobrá zpráva hlavně pro moje okolí! :D Ovšem ty bolesti hlavy mě opravdu překvapily a jsem ráda, že už to mám za sebou:)

No a tady pár fotek, co jsem v druhém týdnu jedla:) Snažila jsem se zařadit více tuků, takže jsem dělala kaši z plnotučného mléka, dělala si z něj taky Caro (cereální nápoj bez kofeinu) a dost jsem jedla vajíčka:)





Třetí týden probíhá dost radikální změna. Musíte vysadit veškerý cukr - to znamená ovoce, sirupy jako je datlový, rýžový, atd. Taky musíte sledovat etikety průmyslově zpracovaných potravin, zda v nich není cukr a můžu vás ubezpečit, že v obchoďáku se zastavíte u zeleniny, mléčných výrobků a to bude nejspíš vše, všude jinde je cukr!! :D :D 

Pro mě tahle změna znamenala jednu velkou ránu - konec kaší k snídani a přechod na snídaně slané. Moc se mi do toho nechtělo, ale víte co? Není to vůbec špatné:) Však se sami podívejte níže na fotky:) Jinak tohoto týdne jsem se obávala nejvíc a musím říct, že to proběhlo celkem dobře. Abstinenční příznaky jsem si odbyla ve druhém týdnu a žádné velké chutě mě netrápí, akorát někdy večer a na to jsem si vymyslela skvělý způsob, jak tělo přelstít. Udělám si Caro s horkým plnotučným mlékem a posypu ho skořicí. Je to výborné a naprosto to uspokojí chutě na sladké, ačkoliv v tom není žádný cukr :)


No a tady ještě nějaké fotky, co jsem jedla:)

Grilované toasty s cheddarem podle kuchařky Snadno a rychle Romana Vaňka.

Ztracená vejce




"Sekaná" z cukety s bramborovou kaší

Kdybych to měla shrnout, tak jedinou nepříjemností byla ona cukrová chřipka a jinak jsem nadšená z toho, že už je za mnou třetí týden a jsem na sebe pyšná, protože si nepamatuju, kdy naposledy jsem byla takhle dlouho bez jediné sladkosti. Od dětství nikdy:) Navíc mě to nutí nad jídlem víc přemýšlet, plánovat si co budu snídat, obědvat atd. Jediné, co je nepříjemné, tak nákup v supermarketu nebo když musíte kolem pekařství, to je zatím stále ještě trochu mučení :D :D :D 

12 komentářů:

  1. Zase krasny fotky!:) Vcera jsem si koupila knizku a zitra jdu na to, jsem na sebe fakt zvedava, ty slany snidane me zabijou:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:) Tak držím palce, já se těch snídaní taky bála ale jako docela v pohodě :D Ale na kaše se těším, to ne že ne :D :D :D

      Vymazat
  2. Jsi fakt dobrá, zvládáš to úžasně :-) O závislosti na cukru a abstinenčních příznacích jsem už slyšela, ale nevěděla jsem, že se tomu říká cukrová chřipka :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:) No já o tom taky nikdy neslyšela, až díky Anetě :)

      Vymazat
  3. Tak druhy a treti tyden je fakt velky rozdil. Taky nemam zachvaty chute na sladke.coz je super.ted proste citim hlad. Kokos a orisky spotrebovavam ve velkym.uplny vagony. Hlava me taky boliva z nedostatku cukru.mne na to nic moc nepomaha.proste to pretrpet.
    Ted je asi nejduleitejsi se toho sladkeho vzdat psychicky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já jsem zjistila že to nesmím nechat zajít tak, abych měla velký hlad, pak mám chutě na sladký, ale když pravidelně jím tak ok :) Mě už ta hlava naštěstí přešla tak snad i Tebe brzy přejde!!!!!

      Vymazat
  4. GRATULUJI K NOMINACI V BLOGERCE ROKU!!!!
    Jinak Tě prostě obdivuju, jsi můj velký vzor, ale tohle bych já prostě nikdy nedokázala... :) A kdybych nebyla spokojená sama se sebou (čímž se nechci chlubit, spíš si myslím, že by to tak měl mít v určité rovině každý), chtěla bych být Ty ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, nominace mi udělala obrovskou radost, ja az dneska zjistila ze už je zas nova blogerka:) A jinak dekuju za tak krásný komentář, vim jak to myslis a je to pocta!!!! <3

      Vymazat
    2. Moc děkuji, nominace mi udělala obrovskou radost, ja az dneska zjistila ze už je zas nova blogerka:) A jinak dekuju za tak krásný komentář, vim jak to myslis a je to pocta!!!! <3

      Vymazat
  5. super! jsem zvedava na dalsi tyden, docela si me nalakala.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky;) Bude zase shrnutí dohromady za paty a šestý týden:-)

      Vymazat
    2. Díky;) Bude zase shrnutí dohromady za paty a šestý týden:-)

      Vymazat