středa 16. září 2015

Dovolená na Jižní Moravě s kočárkem: Díl III. Mikulov

Ahoj, mám pro vás již třetí článek z naší dovolené a tentokrát půjde o Mikulov. První díl si můžete přečíst TADY a druhý TADY :) Mikulov je takové srdce vinařské Jižní Moravy a i díky filmům je hodně známý. A opravdu stojí za návštěvu, my jsme se tam měli opravdu krásně, však se o tom můžete sami přesvědčit:)




Napřed jsme si klasicky prošli centrum a podívali se na zámek, který je vlastně hned vedle náměstí:)




Honzíka nejvíc nadchla fontána a na spodnější fotce se nacpává hroznovým vínem :D :D







V pekárně kousek od náměstí jsme si koupili ty nejlepší koláče co jsem kdy jedla - borůvkové, byly ještě vlažné!!!! :D


No a pak jsme se vydali na Svatý kopeček, což je dominanta města, na kterou máte výhled ať jste v Mikulově téměř kdekoliv :)A protože se musíte dostat nahoru na kopec a my měli s sebou kočár, volili jsme méně příkrou cestu, která je asi o trošku delší. Ovšem opět upozorňuju, že máme hodně terénní kočárek, schválně jsem vám zdokumentovala, do jakého krpálu je i ta mírnější cesta. Když si spočtete 12 kg kočár plus 12 kg Honzík, tak jsme na půlce mojí váhy :D :D Takže jsme se nadřeli jak koně a když jsme se nahoře ukázali s kočárkem, všichni na nás třeštili oči že jsme tam vyjeli :D :D :D Ale stálo to každopádně za to:) Kaple Sv. Šebestiána je nádherná a tím, že je celá bílá, září do dalekého okolí :)

 Víno je tu všudypřítomné:)






 Zatímco my byli s manželem vyfluslí po výstupu, Honzík byl plný energie a chytračil :D :D



Z kopečku se vám naskytne nádherný výhled:)





Po návratu do města jsme se šli osvěžit do Kafé Pala, které jsem obevila díky doporučení Anetky z blogu Run Heart <3 Dala jsem si tam výborný bezinkový vinný střik a napsala asi tisíc pohledů a pak jsme pokračovali prohlídkou židovských památek, kterých je v Mikulově požehnaně:)





 Najdete zde například synagogu a taky židovský hřbitov.






Podél židovského hřbitova se dostanete na Kozí hrádek, jeto odtud kousíček a prudké stoupání je jen chviličku a není tu problém s terénem jako při cestě na Svatý kopeček. Na fotce je Kozí hrádek při pohledu z centra města.




No a po návratu do města jsme si sedli na zahrádku a dali si jídlo a pak jsme vyrazili domů, protože na jeden den toho bylo opravdu dost:)


Jo a ještě jedna fotka pro pobavení, přímo ve městě, ze zahrady rodinného domku, na nás vykoukl tenhle krasavec :D :D :D


Ufff, snad jsem vám neunudila množstvím fotek, děkuju všem co došli až na konec článku :-* Jo a za tu vytrvalost pro vás mám ještě jeden tip - pokud se do Mikulov budete chystat, mají skvělou aplikaci pro chytré telefony, jmenuje se Mikulov a určitě si jí nainstalujte!! Kéž by takovou mělo každé město:)

1 komentář:

  1. Další pěkný článek. :) Já na tu jižní Moravu budu muset snad vyrazit už příští léto, jak se mi stýská! Jo a pro nejlepší koláče v ČR bych tě poslala do Žlebů. Kromě mé milované pekárny tam mají krásný zámek a minizoo.

    OdpovědětVymazat