úterý 8. září 2015

Dovolená na Jižní Moravě s kočárkem: Díl I. Vranov nad Dyjí, Železná opona

Ahoj. Právě jsme se vrátili z úžasné dovolené na Jižní Moravě a tak mě napadlo, že vám sepíšu nějaké dojmy a tipy a třeba bude někoho bezdětného zajímat, jak vypadá poznávací dovolená s malým dítětem v kočárku :D Navíc jsem to dala i do názvu, protože když jsem googlila tipy kam s kočárkem, nic moc mi to nenašlo... Dneska to bude jen takový úvod, protože první den jsme toho zase tak moc nestihli a navíc bylo 35 stupňů :)




Naše první zastávka byla ve Vranově nad Dyjí. Protože bylo pondělí a to mají zámky zavřeno, šli jsme se spíš projít po okolí zámku. Navíc řekněme si to upřímně, s 15-měsíčním dítětem by šel na prohlídku s průvodcem po zámku jen blázen :D :D :D

Při příjezdu do Vranova jsme hned narazili na hezkou vyhlídku na zámek. Je zde tzv. Vyhlídka zamilovaných, takže si s sebou můžete vzít zámeček a se svojí polovičkou ho tu připevnit :) 

Ve Vranově jsem se tedy prošli v podzámčí a k řece a bylo to moc fajn:)







Potom jsme se jeli ubytovat a měli jsme cestu kolem Čížova. Zde byl zachován jediný úsek Železné opony jako připomínka temných časů. Zaparkujete na parkovišti a pak pokračujete pěšky, s kočárkem naprosto bez problémů, není to ani daleko, cca 15 minut cesty. A myslím, že to stojí za vidění....





No a to je pro dnešek vše, rozdělila jsem vše do několika menších článků, než abych sepsala jeden megačlánek s milionem fotek, který by asi nikdo nedočetl:) Příště se můžete těšit na Znojmo a NP Podyjí:)

18 komentářů:

  1. Vranov i Čížov jsem navštívila a obojí ve mně zanechalo hluboké vzpomínky. Jižní Morava je celkově skvělé místo na dovolenou, na každém kroku je na co se dívat. Těším se na další článek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, je tam toho tolik k vidění, prostě nádhera!! <3

      Vymazat
  2. Super, ta opona mě zaujala, nebydlím daleko a ani o ni nevím! já ostuda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je zajímavé to vidět, obzvlášť pro ty z nás kdo jsme tu dobu nezažili, tak myslím, že není od věci to vidět.... :)

      Vymazat
  3. Ahoj,
    narazila jsi na téma, které je pro ne poslední dobou poměrně palčivé alias prohlídky zámků s dětmi. Na prohlídky chodím moc ráda, ale nechápu proč rodiče tahaj svoje malé děti s sebou? Nedávno jsem byla na Hluboké, na kterou jsem se moc těšila a kvůli dětem, které rušily výklad a rodiče nebyli ochotni je ukočírovat, byla prohlídka zkrácena. Nechápu, kde se bere u lidí ten dojem, že děti baví prohlídky? Měly by chodit do zoo, na nějaké zábavné aktrakce. Prohlídky se zaměřením na architekturu a historii přece nemůžou chápat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona je škoda, že více zámků nedokáže rodičům s dětmi nabídnout víc než jen projít si zahradu :( Třeba Telč má kostýmovanou prohlídku zaměřenou na děti, my jsme byli na Bítově a tam mají jeden okruh bez průvodce a zaměřený na děti. Na klasickou prohlídku bych s dítětem které vím že nedokážu donutit být potichu prostě nešla... :) Třeba Honzík je teď ve věku kdy kvůli všemu, ale opravdu kvůli každé hlouposti piští a opravdu nemám jak ho v tu chvíli okamžitě utišit :D My na prohlídky zámků stejně až tolik nejsme, manžel respektive vůbec, nemá rád ty prohlídky s průvodcem, takže já bych to řešila tak že bych je nechala v zahradě a sama šla na prohlídku s průvodce, kdybych o to hodně stála :)

      Vymazat
  4. Na Jižní Moravě jsme byli vloni a moc se nám tam líbilo, takže se tam určitě vrátíme. Zámek Vranov je uvnitř moc hezký.
    Jinak je pravda, že zámky/hrady, prostě kdekoliv, kde musíš s průvodcem, to s dětmi nemají moc vyřešené, taky jsem zažila prohlídku, kde děti byly opravdu nepříčetné. Jenže ony za to nemůžou, to spíše nechápu rodiče, že je vezmou na dvouhodinovou prohlídku zámku.. Těším se na další článek ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, kolikrát to nebaví ani některé dospělé :D Natož děti :) My jsme třeba chtěli jít do jeskyně a když jsem zjistila že ta prohlídka trvá hodinu, tak jsme se na to nakonec taky vykašlali, protože to by Honzík asi nevydržel být hodný, když by neměl svobodu pohybu :D :D :D

      Vymazat
    2. Já jsem byla nedávno v Koněpruských jeskyních, kde s námi byl i pár s malým dítětem, ti se ale domluvili s průvodkyní, že je v případě problémů vyprovodí ven. Využili toho, podle mě dobrý přístup, pokud to jde. :)

      Vymazat
    3. Jo tak to je taky dobrá varianta:)

      Vymazat
  5. Jee na Vranově jsem byla několik let zpátky :-) Našli jsme dokonce kousek za přehradou nějaký rekonstruovaný bunkr s průvodcem, a hrozně se nám to líbilo ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo ono toho bývalého opevnění je tam kolem Znojma dost :) I z auta jsme každou chvíli míjeli nějaký bunkr :)

      Vymazat
  6. Jú, to jsi mi udělala radost, ve Vranově a okolí jsme byli na dovolené na začátku léta (a počasí jsmě měli podobné :-) ) Byla to paráda.. Akorát přece jen bez malého dítěte je to přece jen snazší, takže třeba z Čížova jsme se vydali na několik km vzdálený Hardegg.
    A díky, díky a ještě jedno díky za to, že jsi rozumná maminka, která nemá pocit, že si její dvouleté dítko dozajista užije dvouhodinovou prohlídku zámeckých sálů..
    Jinak pokud byste někdy chtěli zavítat i hlouběji do středu Moravy, (musím trošku vypíchnout okolí svého rodiště :-) ) hrad Bouzov má taky kostýmovanou prohlídku pro děti, nedaleko jsou krásné Javoříčské jeskyně a procházka Litovelským pomoravím určitě taky stojí za to..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No my měli naštěstí tyhle vedra jen první a druhý den, pak už bylo kolem 22 stupňů a sluníčko - dokonalé počasí:) Jinak na Hardegg bysme bývali šli moc rádi, ale Honzík nemá pas, takže jsme si za hranice netroufli. No a na Moravu se možná chystáme i příští rok, takže moc děkuji za tipy!! :)

      Vymazat
  7. Aj my sme stravili dovolenku na Juznej Morave, presne tyzden este v juli. Bolo nam uzasne. No a v tvojom texte som sa nasla, lebo ja som presne ten blazon, ktory siel s vtedy 17 mesacnym synom na prehliadku zamku Valtice :D Mne to nejak nedoslo, ze to asi nebude pre neho uplne zazivne. Nastastie to trvalo len 45 minut, vzali sme kratky okruh.Nie ze by rusil zvukovo (nekrical ani neplakal), ale vsetko ho zaujimalo a po vsetkom nacahoval ruky... no, bolo to asi najdlhsich 45 minut nasho zivota... ale nejak sme sa s muzom vystriedali, kazdu chvilu sme si ho menili na rukach a nakoniec sme to zvladli aj my, on aj ostatni navstevnici.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě, že největší peklo je to stejně pro ty rodiče :) Já zas třeba nesnáším, když někde začne brečet dítě a všichni hned čumí :D :D To je snad normální že děti brečí panebože :D A taky mi přijdou vtipný lidi co píšou jak sou děti otravný že brečí atd. Jako přemýšlí někdy vůbec, že bez nových generací je na starý kolena nebude mít v nemocnici ani kdo dát na záchod? :D :D :D A na Moravě je opravdu nádherně, s tím souhlasím!!! :)

      Vymazat
  8. Krasny clanek a souhlasim. Jeste deti nemam, ale nazory nekterych lidi, viz jedna ma kolegyne (29let), ze nechape rodice, co jezdi s malym ditetem na dovcu, ze je to vuci ostatnim lidem, nezodpovedny!!! Jakoze mam dite, tak musim trcet doma, aby se nahodou nekdo nerozciloval, kdyz zacne dite nekde na dovolene brecet??? Kde to jsme??!!!Nechapu mysleni nekterych lidi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle může říct jen úplný sobeček. Bohužel takových lidí je čím dál víc. Ale zajímalo by mě, kdo si jako tyhle lidi myslí, že jim bude stříhat vlasy a v nemocnici utírat zadek, když být to na nich, žádná nová generace by nebyla. Prostě stupidita no. Naopak, nejlepší je s dětmi (samozřejmě za použití rozumu) dělat úplně vše:))) A jsem ráda, že existují ještě i chytří lidé jako seš třeba ty :))) A děkuju!

      Vymazat