pondělí 28. září 2015

8 týdnů bez cukru: první týden za mnou...

Ahoj, mám pro vás shrnutí prvního týdne, kdy zkouším osmitýdenní detoxikační program, jehož cílem je zbavit člověka závislosti na cukru :) První úvodní článek si můžete přečíst tady :) Já jsem se rozhodla k tomu vysadit i bílou mouku, což ale mimochodem doporučuje i Sarah Wilson v JEJÍ knize, protože bílá mouka prý podporuje chutě na sladké. No a jaký že ten první týden tedy byl?



První dny jsem strávila tím, že jsem hledala recepty a informace. Hlavně co se týče snídaní a svačin, protože tam jsem jedla nejčastěji sladké. Největší krizi jsem měla hned v úterý myslím, to jsem měla neskutečný chutě na sladký a musela je zabít aspoň dýňovými semínky. A potom je kritický moment vždy po jídle, protože to mě trápí chutě na sladké a vlastně i proto jsem do celého programu šla.



Musím ale říct, že jinak ten týden proběhl až nad očekávání dobře. Měla jsem jeden až dva kousky ovoce denně, takže to nebylo tak, že bych se najednou místo sladkého cpala kily ovoce. No a chutě mě nijak zvlášť netrápily, tak uvidíme, co přijde dál :D

A co jsem jedla? Fotky jsou z mého instagramu @my_positive_yoga_life :)


Snídala jsem především ovesnou kaši. Tu si naštěstí nesladím už několik měsíců, místo toho jsem dávala datlový sirup. Ovšem teď už mi stačí jen ovoce, co si na kaší dám a nemusím už doslazovat ničím, což je super:)





Ke svačině nebo když vás honí mlsná jsou super ovesné sušenky. Udělala jsem je podle svého nejoblíbenějšího receptu z blogu Kitchenette, akorát jsem vynechala cukr a místo něj dala o 2 lžíce více medu, než je v receptu napsáno. V prvním týdnu je med ještě povolený :) No a byly moc dobré, sice o poznání méně sladké ale přijde mi, že si na to člověk postupně zvyká a mě to vůbec nevadilo :) Příště do nich zkusím dát třeba ještě sušené brusinky, to by mohlo být fajn:)

Větší jídla (obědy, večeře) takový problém nejsou, jsem zvyklá jíst celkem zdravě už dlouho takže jedu tak nějak to co normálně:) 


Tady třeba guacamole na celozrnném chlebu, to určitě všichni znáte, pokud jste ho ještě nejedli, tak musíte rozhodně zkusit, je to výborné:)


Taky jsem poprvé zkoušela ztracené vejce, které Sarah v knize doporučuje, že by měl každý umět:) A moc nám s manželem chutnalo, buď takle na salát nebo na opečenou topinku pomazanou máslem, vajíčko posolte a popepřete a je to bomba:)


Tady jeden z obyč obědů. Ráda vařím zeleninu a brambory v parním hrnci, chuť je skutečně výtečná!!! A k tomu tofu orestované na indickém koření. Jo a na brambory zkuste dát místo klasického kmínu kmín římský, je to super!!!


Taky jsem se nevyhnula menším nákupům. Doplnila jsem zásobu chia semínek a quinoi, dále jsem koupila avokádový olej, který budu teď zkoušet a určitě se o něm ještě v nějakém článku zmíním:) No a pak kokosová mouka jen tak na zkoušku, raw kakao které je potřeba do spousty sugarfree receptů a kokosový olej a rýžový sirup.


No a ještě jsem si do tabletu pořídila tuhle kuchařku s recepty bez pšenice, ráda bych načerpala nějakou inspiraci, ale nestíhám, nestíhám, je to šílený, den by měl mít aspoň 40 hodin :D :D


No a to je pro dnešek vše:) Moc se těším na druhý týden, musím říct, že už teď pozoruji určitá zlepšení, hlavně více energie během dne!!!! :) Pokud máte nějaké dotazy nebo své zkušenosti, tak pište do komentářů a pokud to někdo zkoušíte se mnou, tak mi prosím napište jak se vám daří :)))) 

8 komentářů:

  1. Tú knižku život bez pšenice som pred pár týždňami dostala a musím povedať, že som bola sklamaná.. povyberané obyčajné recepty, kde sa nikdy pšenica nepoužívala, žiadne alternatívy i zmeny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo? Já jsem jí zatím jen tak prolítla zběžně očima, na víc jsem neměla čas, ale viděla jsem tam recepty z pohankové mouky, pak z mandlové, kokosové atd., tak jsem teda zvědavá no... Třeba v sekci snídaně je dost receptů na lívance, koláče a sušenky a tam třeba já klasickou mouku používala vždy :)

      Vymazat
  2. Jak jsem psala už na insta. Tak jsem jednou ulitla. Ale jedu dal. Jenže ovoce a med dělají fakt hodně
    Takže tento týden už bude poradna výzva. Já si zatím nechávám protein. Aby mě manžilek nezabil za špatnou náladu:-)) odpoledne jdu nakupovat avokádo a kokos. Ať mám zásobu:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ovoce a med musí pryč od třetího týdne a to já očekávám krizi :D :D Tenhle týden to ještě půjde, ale od příštího budu muset najet na slané snídaně a na to nejsem vůbec zvyklá :D :D Protein jsem nikdy žádný neměla:) A avokádo je super, taky ho musím koupit aby dozrálo:) Jo a jedno ulítnutí bych neřešila, Sarah taky v té knížce píše že je hlavně nejdůležitější být na sebe vlídný a přesně jak píšeš, jet dál:)

      Vymazat
    2. Takže ovoce a med se ještě může? No super. Tak mám těch Berlíně víc. Asi jsi mi to měla říct tak ve čtvrtek:-)) dneska jsem měla obecnou bez ovoce a dalo to fakt dost předávání to sníst:-))

      Vymazat
    3. Jojo, ovoce, med atd. bude muset pryč až příští týden:) Bude to detailně zas v popisku v neděli, ale zakázaný bude třeba ještě Balsamico a všechny sirupy jako datlový, rýžový atd. :) A s tou kaší si mě pobavila, to se teda vůbec nedivím, mě bez ovoce přijde taková těžká :)))

      Vymazat
  3. To jsou krasny fotky :) Ja jsem do toho nakonec nesla, mam od zacatku zari tvrdsi trenink a beham mnohem vetsi objemy nez doted, takze potrebuju energii, ale kokina jsem si zakazala a to dodrzim, je to potreba :D Kazdopadne kdyz nejim bily pecivo a rychly cukry, tak mam taky mnohem vic energie, mel by si to vyzkouset kazdej :) drzim palce, hlavne ten treti tyden to budes potrebovat :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já taky musím zvýšit příjem, potřebuju něco nabrat, ale myslím, že tohle je právě krok správným směrem, že místo těch sladkých věcí člověk sní víc opravdového jídla :) A na ten třetí týden jsem zvědavá, zatím to jde až překvapivě dobře :D :D A děkuju :-*

      Vymazat