úterý 11. srpna 2015

Knížky měsíce července

S červencovým shrnutím přečtených knížek mám trošku zpoždění, ale má to několik důvodů. Tím hlavním je, že se mi rozbil počítač, takže jsem měla dost omezené možnosti jak psát články a na internetu jsem byla spíš pouze přes mobil. Teď už mám ale zase na čem psát, obsadila jsem počítač mého nejhodnějšího muže :D Upřímně mi přišlo, že jsem za červenec nic nepřečetla, ale to bude asi tím, že jsem nečetla nic do školy :D Protože tu pro vás dneska mám 3 knížky a to je tak akorát, ne? :)



Paulo Coelho - Poutník: Mágův deník
Poutníka už jsem taky kdysi jednou četla a je to knížka, která pojednává o putování po Svatojakubské poutní cestě, tedy cestě do Santiago de Compostela. Právě tahle knížka cestu dost proslavila v moderní době a opět na ni přivedla řadu poutníků. Hlavní postava spolu s průvodcem putuje po stezce a bojuje se svými démony. Knížka se rozhodně asi nebude líbit každému, ale pokud máte rádi závan mystična, tak pak ji rozhodně zkuste! 
Cenu a podrobnosti najdete třeba TADY.



Pavel Žantovský - Havel
Uff, tady vůbec nevím, jak začít. Rozhodně aspirant na nejlepší knížku přečtenou za letošní rok. Je to pěknej tlusťoch, má 568 stran! Bála jsem se, že mě bude nudit, ale jak moc jsem se mýlila! Ta knížka je úžasná. Prostě životopis naprosto neuvěřitelného životního příběhu, který se ovšem vážně stal! A v hlavní roli jedna velká postava našich dějin, která má ovšem v zahraničí snad větší věhlas než doma, to je jeden z dojmů, které ve mně kniha zanechala. Doporučuji všemi deseti každému přečíst!!!! 
Cenu a podrobnosti najdete třeba TADY.



Paulo Coelho - Veronika se rozhodla zemřít
A ještě jeden Coelho. Ovšem z úplně jiného soudku než Mágův deník. Pokud jste četli právě Poutníka nebo Alchymistu a přišlo vám to moc alternativní, moc o duchovnu, tak tahle knížka by se vám mohla líbit. Je to Coelho, takže hlubší témata tam budou, ale knížka je tak nějak víc ze života. Je o Veronice, která se rozhodne spáchat sebevraždu a dostane se do psychiatrické léčebny. Nečekejte žádné děsivé popisy z léčebny a podobně, knížka je zaměřená trošku jiným směrem a věřte mi, že její hlavní poselství vás dostane stejně jako mně!!
Cenu a podrobnosti najdete třeba TADY.


A co teď v létě čtete vy? O tipy se můžete podělit v komentářích:) Já koupila manželovi k svátku Plavce, takže se na něj chystám, až ho dočte on :D A jinak zatím nevím, co srpen přinese:)

6 komentářů:

  1. Já jsem až do včerejška studovala jen odbornou literaturu, ale konečně mám z krku poslední zkoušku a můžu se zas věnovat čtení.
    Coelha považuju tak trochu za kýčaře a nijak mě neláká, ale Veroniku jsem kdysi četla a chytla mě. Na toho Žantovského už jsem koukala a přesvědčila jsi mě, že má cenu si ho pořídit. Na seznamu knížek, které si chci přečíst je toho hodně, ale momentálně vedou tyhle: O kolečko míň (knížka, kterou napsal autista), dál Nebudu nenávidět (o Palestinsko-Izraelském konfliktu) a Márquezova Kronika ohlášené smrti. Už se nemůžu dočkat, až si nějakou knížku zas koupím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebudu nenávidět se taky chystám číst a Marqueze chci taky zkusit už dlouho, jenže toho je tolik co chci číst :D :D :D

      Vymazat
  2. Tak coelho taky neni muj salek kavy, a to jsem cetla veroniku a jeste neco. Nechytlo me to. Nad havlem jsem taky uvazovala a mela jsem ho uz nekolikrat v knihkupectvi v ruce, ale pak jsem ho odlozila. Tak snad za odmenu:-))
    Knizky, co muzu doporucit, jsou Nemci od jana katalpa a Zvuk slunecnich hodin od Andronikove, tl je moje srdcovka. Ja jsem jako posledni cetla Pribeh Benjamina Burtona, hecla jsem se a dalo to v anglictine, k memu prekvapeni to ma jen 25 stran, ale byla jsem zklamana. Pak jsem cetla Skleneny pokoj, strasne jsem se na to tesila (pribeh nemecko-zidovske rodiny z brna inspirovane vilou tugendhat) a taky jsem z toho uplne nadsenim neskakala.

    OdpovědětVymazat
  3. Mně Coelho taky nenadchl, kdysi jsem zkoušela Alchymistu a Veroniku a tuším, že jsem ani jednu nedočetla do konce...
    Tohle léto u mě frčí Příběhy skutečné odvahy, což je knížka s 26 dechberoucími příběhy lidí, kteří přežili různé extrémní situace (pády letadla, laviny v horách apod.) Mám jí už dočtenou a poohlížím se po nějaké podobné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No zrovna tu Veroniku člověk pochopí právě až na konci, o co celou dobu šlo, ačkoliv je možné to tušit v průběhu knihy:) A děkuju za tip na knížku, já na katastrofy moc nejsem ale líbila by se manželovi :D

      Vymazat