středa 1. července 2015

Knížky měsíce června

Ahoj, mám tu pro vás pravidelný článek o tom, co jsem přečetla v měsíci červnu:) Nakonec, i když červen byl ve znamení zkoušek a na čtení nebyl vůbec čas, jsem se po zkouškách docela činila a přečetla tedy za červen celkem 4 knížky :)

Robin S. Sharma - Mnich, který prodal své ferrari
Jak už jsem naznačila na instagramu, z téhle knížky mám takové smíšené dojmy. Určitě je plná zajímavých, inspirativních a obohacujících myšlenek a tím pádem vám jí vřele doporučuji. Mě ale trošku zklamala forma knihy, postava Johna, který příběh vypráví mi přišla naprosto zbytečná a mnohem víc bych ocenila, kdyby vše vyprávěl přímo Julien, protože jejich dialog mi přišel neskutečně umělý a rušil mě. Jinak je ale knížka zajímavá a obzvlášť pokud knížky tohoto typu moc nečtete, myšlenky v ní by vás mohly obohatit.
Cenu a podrobnosti najdete například TADY.









Agatha Christie - Deset malých černoušků
Zatím moje první knížka od Agáty, ovšem četla jsem ji už podruhé, protože je naprosto úžasná!! Pokud jste jí nečetli, tak to musíte 100% napravit!! Celý příběh je skvěle promyšlený a konec vás jistě překvapí!!!


Paulo Coelho - Alchymista
Alchymista je naprostá klasika, taky jsem ho četla už podruhé, nevím proč mě to teď tak táhne vracet se k některým knížkám:) Příběh o španělském chlapci, který putuje až k pyramidám, aby našel poklad, který je ovšem nakonec úplně jiný, než si myslel. Opět doporučuji úplně každému! Není to tlustá knížka, ale obsahuje skvělé myšlenky!
Cenu a podrobnosti najdete například TADY.


Jan Otčenášek - Romeo, Julie a tma
Nevím, jestli o téhle knížce něco vůbec psát, asi jí každý zná ze školy. Hodně smutný příběh o lásce židovské holky a kluka, který ji schová v tátově dílně. Já se přiznám, že se hodně smutným knížkám vyhýbám, ale myslím si, že tahle za přečtení fakt stojí. Autor hodně popisuje vnitřní světy obou hlavních postav, co si myslí, co cítí, což knížce dodává na hloubce. A v těch slunečných dnech co teď jsou se takové knížky čtou o něco snadněji....


14 komentářů:

  1. krome prvni knizky, jsem vsechny cetla a vsechny bezmezne miluji! :) dekuji za tip na knizku, snad se mi bude take libit :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Mnich je takovej souhrn všeho možnýho, co se můžeš dočíst i v jiných knížkách. Pokud od toho nebudeš čekat moc, tak si myslím, že by se Ti mohla líbit:)

      Vymazat
    2. tak uvidime, jake dojmy ve mne zanecha..:) nicmene mi to usetrilo hledani dalsiho letniho cteni, dekuji!

      Vymazat
  2. Četla jsem jen Romeo, Julie a Tma. O Coelhovi jsem toho samozřejmě slyšela spoustu, ale nějak mě pořád nic nedonutilo některouz těch jeho knih začít!!:-) Dneska jsem taky sepsala tip na 4x knížky, ale víš jak to se mnou je, já jsem naopak na ty smutný příběhy odborník!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On ten Coelho je takovej dost specifickej, já jak cvičím jógu a mám k těm spirituálním věcem blízko a zajímají mě, tak se mi ty jeho knížky líbí, ale umím si představit že někomu se to nebude líbit vůbec....:)

      Vymazat
  3. Mnicha mam pripraveneho ke cteni, ale ja na tenhle typ literatury moc nejsem, proto me asi taky moc nechytil alchymista, proste se mi to nelibilo. Agathu christie ctu strasne rada, deset cernouslu jsem ale myslim jeste necetla, takze dalsi ukol na prazdniny. Ale v nazoru na otcenaska se shodneme, to je kvalitni knizka. Uz jsem ji cetla straaasne davno. Ale je super si to obcas pripomenout.
    pekne prazdniny

    OdpovědětVymazat
  4. Černoušci jsou boží!!! Podobně zajímavá je ne příliš známá Nekonečná noc, stejně překvapující rozuzlení.
    Romeo, Julie a tma jsem četla už hódně dávno a hlubší dojmy ve mně nezanechala.
    A Coelha nemusím - nějak mu to nevěřím. A to jógu cvičím taky (teda teď zrovna ne - viz. mé komentáře k předchozímu článku, ale na podzim se k tomu zase chci vrátit). Za mě nejlepší kniha v této kategorii jsou Čtyři dohody. Jednoduché a výstižné - aneb jak málo stačí ke štěstí. Stejně doporučuji stejnojmenné představení J. Duška.
    Mnicha jsem měla v ruce, ale přišlo mi to moc populistické. Ale jseš už několikátá, co to doporučuje. Asi to teda prubnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono to asi není o té józe, ale spíš o tom, jak blízko má člověk k těm věcem o kterých on v podstatě píše.... Protože zrovna ten Alchymista obsahuje opravdu hodně moudrých myšlenek... A mě zase Čtyři dohody přijdou takový mainstream pro ty, co prostě tenhle typ knížek moc nečtou, ale tím neříkám, že to je špatná knížka, to rozhodně ne:) Mnich to samé, přijde mi to fajn knížka pro lidi, co se o tyhle věci tolik nezajímají a jsem zvědavá, co udělá aplikace některých věcí z té knížky:) Protože o tom to taky je u těhle knížek, nestačí je přečíst, pokud člověk ty věci nezkusí aplikovat, mohl místo toho přečíst cokoliv a bylo by to fuk:)

      Vymazat
    2. Zajímavé. Já to mám naopak, pro mě je Coelho moc populistický, i když zrovna Alchymista byl nejlepší z jeho tvorby. Mám z něj pocit, že si čtenář může myslet, že v jeho myšlení a potažmo v životě se něco změní jen, když zažije něco výjimečného (pouť do Santiaga, setkání s čarodějem,...). A tak všichni čekáme na vnější impuls, nadáváme na smůlu, sousedy, šéfa v práci,... Ale změna musí přijít zevnitř. Kdežto Ruiz pracuje s myšlením. A díky tomu se můžeme za stejných vnějších podmínek cítit mnohem šťastnější. Snad jsem to napsala srozumitelně.
      Já vím, jaks to s tou jógou myslela. Prostě pokud se jí člověk věnuje (nejen cvičení ásán), je schopen nahlédnout na některé jevy jinak, než ostatní lidé.

      Vymazat
    3. Počkej, ale přece ten Alchymista je o úplném opaku, nejde o nějaký zásah zvenčí, ale o uskutečnění toho, co máme v sobě. Ale není to prostě napsané jako příručka, jako třeba ty 4 dohody, není to návod co dělat jinak, je to příběh, ve kterém si to člověk musí najít. Ale tím rozhodně netvrdím, že vše od Coelha je úžasné a dokonalé, to rozhodně není:)

      Vymazat
  5. Aha, tak v tom případě mi asi splývají dvě knížky - Poutník a Alchymista. Až se mi připlete zase pod ruku musím na to mrknout. Někdy prostě kniha přijde ve špatný čas a když se k ní pak vrátím, najednou mě baví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poutnika ctu ted a ten je o te Svatojakubske ceste;) A na Alchymistu teda nema;))) A mas pravdu no, taky to tak mam;)

      Vymazat
  6. Haha, to je jedna z mala veci, ve kterych se "neshodneme" :D ja a moje strasidelny a desivy knizky, to je hotovo :D

    OdpovědětVymazat