pondělí 11. května 2015

Motivation Monday: Proč cvičit jógu?

Ahoj, dneska vám přináším dávku motivace, proč začít s jógou a nebo pokud už cvičíte, tak proč se do toho pustit s ještě větším nadšením:) Důvodů je opravdu mnoho. No jo, jóga je prostě to nejlepší co můžete sami pro sebe udělat:)))

Zdroj: pinterest,com

Takže co že to s námi ta jóga umí udělat?




  • rozvíjí správné držení těla
  • rozvíjí schopnost držení rovnováhy
  • zvyšuje pružnost páteře
  • zlepšuje pohyblivost našich kloubů
  • pomáhá uvolnění, posílení a prokrvení svalů
  • zvyšuje celkovou flexibilitu našeho těla (zkuste cvičit měsíc či dva aspoň 5x týdně a uvidíte, jak se zlepší vaše pružnost a možná si i všimnete, že sedíte rovněji)
Zdroj: pinterest.com

Ano, i tohle může vaše tělo umět, ale váš cíl může být o dost skromnější, například dosáhnout při předklonu rukama na zem, aniž by vás táhly všechny šlachy :D
  • snižuje krevní tlak (tohle bylo opravdu potvrzeno i výzkumy, četla jsem jednu studii, kde jedna skupina brala léky a druhá poctivě cvičila jógu a výsledky byly skvělé, obě skupiny měly v podstatě stejné výsledky! tím nechci říct, že byste měli vysazovat léky pokud vám je lékař předepsal, ale můžete pravidelným cvičením svůj krevní tlak snížit a nebo přispět k tomu, abyste s ním nikdy problémy ani neměli)
  • posiluje imunitní systém
  • podporuje látkovou výměnu a funkci lymfatického systému
  • povzbuzuje činnost orgánů a žláz

  • posiluje hluboké břišní svaly a svalové skupiny, o kterých ani člověk netuší že je má a které jiná cvičení opomíjejí, také působí na posílení středu těla, což je často opomíjeno a přitom je to strašně důležité (i jako prevence při jiných druzích cvičení)
  • pomáhá s bolestí zad (po narození Honzíka a s jeho přibíráním na váze jsem začala mít velké bolesti zad a je až neskutečné, jak 30 minut cvičení dokáže svaly uvolnit, a z dlouhodobého hlediska dokáže jóga s bolestí zad bojovat účinněji než cokoliv jiného)
  • odstraňuje menstruační bolesti
  • podporuje trávení a detoxikaci organismu
  • pomáhá upravit tělesnou váhu

  • pomáhá rozpouštět stres 
  • přispívá k lepšímu spánku
  • zlepšuje paměť
  • dodává tělu energii a zlepšuje její tok tělem
  • zlepšuje koncentraci (tím, že se jógové cviky provádí v souladu pohybu a dechu, je jóga mocná čarodějka i co se týče naší psychiky, ověřila jsem si sama na sobě už tisíckrát že soustředění se na vlastní dech a tělo může velmi výrazně ulevit od úzkosti, strachu, stresu atd.)
Zdroj: pinterest.com
  • snižuje riziko poruch paměti, obezity, úzkosti, srdečních onemocnění, rakoviny, cukrovky (na toto už také probíhají vědecké studie a jsem hodně zvědavá na výsledek), srdečních onemocnění, osteoporózy, deprese ...... no věřili byste tomu? nemyslíte, že to je přesně to, co naše západní společnost potřebuje? :)
  • rozvíjí intuici a spiritualitu
  • pomáhá se sebepřijetím
  • soustředí člověka do přítomnosti
Tak co na to říkáte? Překvapilo vás něco nebo něčemu nevěříte? Cvičíte jógu? Nebo zkusíte začít? 

10 komentářů:

  1. haha. přesně proto jsem začala cvičit jógu, protože jsem chtěla dát dlaně na zem. (a tedy už dám, ale jenom když jsem zahřátá, jinak dám tak půl dlaně)
    jinak jsem cvičila i "pravou" jógu a asi mě to nebaví. pro mě je to moc pomalé. nebo takto, klasická jóga je super, ale musí být prostě rychlejší. ani mi nevadí držet obtížné pozice, ale prostě ty meditační pozice mě nebaví. asi nejsem jógovací typ. vlastně ani nevím, co si přesně představit pod jógovacím stylem života...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, ono to protahování je právě hodně důležitý pro každýho a spousta lidí dneska cvičí, ale na protažení zapomínají:) No a jinak - naprosto chápu co tím myslíš a myslím si, že hodně se to odvíjí od lektora. Já cvičím už od nějakých 12 let (teď je mi 26) a měla jsem úžasnou instruktorku, naprosto skvělou a ty kurzy s ní byly pohlazení po duši. A je pravda, že ty první lekce byly nudné a chápu, proč to někdo prostě vzdá, když je třeba temperamentnější nebo tak. Ono je to těžké, protože to prostě chce čas, když člověk cvičí už roky, tak pak čím jednodušší cvik, tím dokonalejší mu přijde, protože už tam umí dát ten prožitek, ale já se ze začátku při těch kurzech taky nudila... Potom je asi nejlepší si najít nějaká akčnější workouty třeba na youtube, akorát je potřeba aby to byla jóga. Powerjóga je sice super, ale je to jen cvičení které těží ze slávy jógy, ale nijak to jako nehaním, jen je potřeba to odlišit a vědět, že to tak je:) Ale tohle je téma na delší povídání, proto bych o tom ráda napsala samostatný článek :) A tím jógovým stylem života jsem myslela to, že lidi kteří se tomu fakt věnují naplno a žijí tím (a já jich pár naštěstí znám), tak prostě z nich cítíš tu energii, mají jiný styl života, často jsou vegetariáni, prostě to s sebou nese změny. Ale to se samozřejmě nebavíme o tom stylu jógy, že jdu dvakrát týdně na kurz do fitka (ačkoliv tím to vůbec neodsuzuju a může to být začátek něčeho většího!!!)

      Vymazat
  2. Já tedy sama o sobě nemůžu říct, že cvičím jógu nebo bych se jí nějak výrazně věnovala. Používám sice před a po cvičení některé pozice jako "kočička", "kravička" a podobné pro začátečníky, ale hrozně ráda bych i navštívila nějaký dlouhodobější kurz, kde bych se všechno naučila a hlavně viděla na vlastní oči, z videí nebo obrázků se toho moc nenaučím, je třeba to vyzkoušet na vlastní kůži.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, ale tak i to je super, z každého hned nemusí být jogín, ale pokud bys chtěla cvičit víc tak aspoň do těch začátků bych taky volila kurz, přeci jen tam fakt člověka naučí jak ty cviky dělat správně a někdo tě i zkontroluje a navíc se na to můžeš líp soustředit, když cvičím podle instruktora a on tě vede:)

      Vymazat
  3. Mám jógu moc ráda...sice nechodím na takovou tu klasickou (zkoušela jsem to, ale nesedlo mi to, nebyla tam žádná hudba a bylo to fakt jenom celé o technice než nějaký relax, uvolnění mysli atd). Teď chodím na takovou rychlejší, možná už je to spíš powerjóga? Ale instruktorka je báječná, hrozně mě to baví a i přes rychlejší tempo si krásně vyčistím hlavu :). Sice jsem se paradoxně po poslední lekci probudila s dost bolavými zády :D.. Ale to může být z čehokoliv, chodím i na poledance, doma trénuju shyby na hrazdě každý den, takže jógu bych určitě nevinila :). Hezký článek, třeba k té opravdové józe jednou taky dojdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U klasické jógy se cviky provádí pomalu, soustředěně a v souladu s dechem, i kvůli tomu dechu se ty cviky provádějí pomalu, protože pro tělo je nejpřínosnější když je dýchání hluboké a pomalé, to s sebou nese celou řadu těch účinků, o které jsou ty moderní mutace ošizené, ale pokud někdo cvičí powerjógu která ho baví a jinak by necvičil žádnou, tak je to skvělé!! :)

      Vymazat
  4. super článok, cvičím na youtube rôzne polhodinové cvičenia a vždy si potom dám ešte jedno 10 minútové s jógou, ale už dlho rozmýšlam, že sa pustím do 30 dennej joga challenge, takže asi fakt od zajtra začnem :)
    letná giveaway
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  5. Mam jogu hrozne rada, cvicim uz dva roky. U jogy (tak jak u vseho jineho) je potreba najit spravneho lektora. Mamka na jogu po mem doporuceni sla, ale potom ti rekla, ze je to nanic. Pritom tech stylu jogy je dnes spousta, kazdy si muze vybrat podle sebe. A taky bych chtela dodat necekat rychle vysledky! Ze zacatku jsem nevidela skoro zadne vysledky, ale po dvou letech je to celkem rozdil!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne tak, naprosto souhlasim, lektor je zasadni faktor! A i s temi vysledky mas pravdu, ackoliv treba o se tye pruznosti je to myslim i ryhlejsi a znatelne docela brzy :)

      Vymazat